Irena Kwiatkowska i znani sprawcy

Autor:
Roman Dziewoński
Wyd. w latach:
2003 - 2016
Autotagi:
biografie
druk
film i wideo
książki
Więcej informacji...
1.5 (2 głosy)

Porywająca autobiografia Ireny Kwiatkowskiej, jednej z najwspanialszych i najpopularniejszych polskich aktorek wszech czasów. Odtwórczyni niezapomnianych ról: Kobiety Pracującej w „Czterdziestolatku”, Zofii Jankowskiej w „Wojnie domowej” i Makowskiej w „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy”. W książce opowiadają o niej m.in. Piotr Fronczewski, Wojciech Młynarski, Maria Czubaszek, Edward Dziewoński i Jan Kobuszewski.

Cygański obłęd i germańska dyscyplina. Tajemnice tej mieszanki posiada tylko ona: Irena Kwiatkowska.

Agnieszka Osiecka

Irena Kwiatkowska jest jak żelbet, a właściwie jak jego zbrojenie. Zbrojenie polskiego wątku komediowego.

Tadeusz Konwicki

W dobrym materiale komedii jest wszystko to, co jest potrzebne aktorowi, aby publiczność śmiała się – pozostaje umiejętność wydobycia tego. A Irka należy do mistrzów naszego fachu i nigdy, podkreślam – nigdy, nie miała z tym żadnych kłopotów. Zawsze grając serio!

Edward Dziewoński

Pisać i patrzeć na Ciebie i słuchać, jak od pierwszej, czytanej próby rozwija się powołana przez Ciebie do życia postać. Jak przekracza ramy zakreślone tekstem i żyje własnym życiem, zaskakując autora jego pełnią, mnóstwem wypełniających je, precyzyjnie przemyślanych drobiazgów.

Jeremi Przybora

Roman Dziewoński

Autor i reżyser słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia. Od 1977 roku prowadził audycje muzyczne o musicalu, jazzie i kabarecie w „Trójce”, „Jedynce” oraz Programie II PR. Autor książek i ich projektów graficznych: Sęk z Dudkiem, KABARETu STARSZYCH PANÓW wespół w zespół, Irena Kwiatkowska i znani sprawcy, Ostatni naiwni. Leksykon Kabaretu Starszych Panów (z Moniką i Grzegorzem Wasowskimi), Dożylnie o Dudku Edwardzie Dziewońskim (z Piotrem Dziewońskim), W cieniu ZŁEGO, Dla mnie bomba Jerzego Dobrowolskiego, DODEK Dymsza, Skarpetka w ręku. Krzysztof Kowalewski w garderobie, Gabriela GABI Kownacka.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • niestety słaba
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Roman Dziewoński
Lektorzy:Elżbieta Kijowska Krzysztof Kołbasiuk (1952-2006)
Fotografia:E. Hartwig
Wydawcy:Wydawnictwo Szelest (2016) Legimi (2016) Agencja Artystyczna MTJ (2012) Wydawnictwo Literackie MUZA (2003-2012) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2004-2005) Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA (2004)
ISBN:83-7319-304-9 83-7319-348-0 83-7319-479-7 978-83-65381-04-0 978-83-65381-05-7 978-83-7699-134-4 83-7319-479 978-83-65381-04-4
Autotagi:audiobooki biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne film i wideo historia ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura faktu literatura faktu, eseje, publicystyka nagrania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 30 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo