Kamienie na szaniec

Autor:
Aleksander Kamiński (1903-1978) ...
Wyd. w latach:
211 - 2019
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.1 (8 głosów)

Opowieść o Bohaterach Szarych Szeregów - Rudym, Alku, Zośce, zilustrowana ponad osiemdziesięcioma zdjęciami ze wszystkich epok Ich życia - od gniazda rodzinnego, poprzez czas harcerstwa, miłości, walki, po dni ostatnie! Po raz pierwszy pełny tekst, bez skreśleń cenzury PRL. Wydanie wzbogacone zdjęciami młodzieży z drużyn i szkół noszących imiona Janka Bytnara - Rudego, Alka Dawidowskiego, Tadeusza Zawadzkiego - Zośki, Aleksandra Kamińskiego - Kamyka Ta niezwykła edycja poprzedzona jest wstępem Barbary Wachowicz, autorki sławnej wystawy "Kamyk na szańcu" i cyklu "Wierna rzeka harcerstwa". We wstępie po raz pierwszy znalazły się fragmenty nieznanego pamiętnika Druha Aleksandra Kamińskiego i jego list, jedyny, w którym mówi, jak stworzył "Kamienie na szaniec", także niezwykła korespondencja Basi i Alka, wspomnienia Matki i Siostry Rudego, pasjonujące relacje przyjaciół i towarzyszy broni. Harcmistrz Aleksander Kamiński – pedagog, profesor wydziału pedagogiki społecznej Uniwersytetu Łódzkiego i pisarz. Autor „Kamieni na szaniec”, najsłynniejszej książki czasów okupacji, oraz „Zośki i Parasola”, dalszego ciągu losów spadkobierców ideałów Rudego, Alka, Zośki – opowieści o Harcerskich Batalionach Armii Krajowej. To jedna z najsławniejszych postaci polskiego harcerstwa, twórca zuchów, autorytet Szarych Szeregów. W czasie wojny był komendantem Organizacji Małego Sabotażu „Wawer” i redaktorem naczelnym największego pisma podziemnej Europy „Biuletyn Informacyjny”. Jest patronem Chorągwi Łódzkiej Związku Harcerstwa Polskiego, a także wielu szkół i drużyn wiernych Braterstwu i Służbie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka będąca lekturą obowiązkową w ósmej klasie. • Opowiada ona o losach 3 bohaterów- Zośki (Tadeusza Zawadzkiego), Rudego (Jana Bytnara) i Alka (Macieja Aleksego Dawidowskiego) podczas II wojny światowej. Chłopcy należą do drużyny harcerskiej. Są mądrzy, odważni,zdeterminowani, pochodzą z dobrych domów, co ukazuje się podczas różnych akcji, które chłopcy przeżywali. Są w stanie poświęcić swe życie dla dobra ojczyzny. Akcje te skupiają się one głównie na akcjach sabotażowych i dywersyjnych w stosunku do wroga. • Z książki dowiadujemy się o losach Warszawy w tamtym okresie czasu. Jest w 100% oparta na faktach, możemy z niej naprawdę dużo się dowiedzieć o historii Polski. Oprócz tego znajduje się w niej również cudowny wątek przyjaźni chłopców. • Pokochacie moment, w którym organizowana jest akcja na uratowanie przyjaciela i wyrwania go z rąk gestapowców. Ludzie zaangażowani w to wykazali się niezwykłą odwagą, męstwem, poświęceniem i solidarnością. • Skąd wzięła się nazwa lektury? Wiąże się z nią wzruszający i bardzo znaczący moment w powieści. Dużo informacji w niej zawartych dowiadujemy się z pamiętnika jednego z bohaterów, w którym znajdowały się opisy różnych ich przeżyć. • Osobiście książka nie należy do moich ulubionych. Była poruszająca, pokazująca wiele ważnych wartości życiowych, co zauważyłam i wyciągnęłam z tego refleksje. Dowiedziałam się o tym jak wyglądała i toczyła się wojna w moim mieście, a myślę, że każdy kto urodził się i jest jakoś bardziej mentalnie związany z tym miastem, ale też i z historią kraju, powinien ją przeczytać. Julia
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kamienie na szaniec - Aleksander Kamiński Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego
Autorzy:Aleksander Kamiński (1903-1978) Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018) Stanisław Broniewski (1915-2000) Małgorzata Kamińska
Wstęp:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018)
Przedmowa:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018) Stanisław Broniewski (1915-2000)
Przypisy:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Maria Heska - Kwaśniewicz
Wybór:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Redakcja:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018) Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Opracowanie:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018) Małgorzata Kamińska
Posłowie:Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Lektorzy:Jerzy Zelnik Marek Bojanowski Marcin Kwaśny
Tłumaczenie:Krystyna Heska-Kwaśniewicz Barbara Wachowicz (1937-2018) Brzoza Jerzy Walter
Adaptacja:Barbara Wachowicz (1937-2018)
Komentarz:Krystyna Heska-Kwaśniewicz
Ilustracje:Barbara Wachowicz (1937-2018) Stanisław Kunstetter (1912-1985)
Instytucja sprawcza:Wydawnictwo Nasza Księgarnia .n 2004059936
oraz:Barbara Wachowicz (1937-2018) Juliusz Górecki (1903-1978)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (211-2019) Wydawnictwo Aleksandria (2008-2018) Legimi (2008-2016) Państwowe Wydawnictwo Literatury Dziecięcej Nasza Księgarnia (2011) Wydawnictwo Literat (2009) Wydawnictwo Edukacyjne Literat (2007-2009) Wydawnictwo Biblios (2006) Nasza Ksęgarnia (1999) Wyd. Nasza Księgarnia (1999) Wydawnictwo Książnica (1982-1998) Werset (1997) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1995-1996) Wydawnictwo Książnica sp. z o. o (1995) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1991) Ossolineum (1988-1991) Wydawnictwo Śląsk (1956-1989) Śląsk Sp z oo Wydawnictwo Naukowe (1956-1989) Podziemny Dom Wydawniczy M. K. (1944) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Biblioteka Dzieci i Młodzieży Lektura Szkolna - Książnica Lektury Wszech Czasów Lektury Wszech Czasów - Literat streszczenie, analiza, interpretacja Nasza Biblioteka Audiobook Klasa VII Lektura Szkolna Dla Klasy VII Obowiązkowe Lektury Szkolne Szkoła Podstawowa KLASA VII streszczenie, problematyka Audiobook - Aleksandria Streszczenie-Analiza-Charakterystyka Bohaterów
ISBN:83-03-03417-0 83-04-03716-5 83-10-10476-6 83-10-10505-3 83-10-10699-8 83-10-10889-3 83-216-0268-1 83-216-0521-4 83-216-0618-0 83-7025-007-6 83-7132-053-1 83-7132-075-2 83-85348-53-0 83-85348-59-X 83-85348-60-3 83-86754-06-0 978-83-10-10880-7 978-83-10-11117-3 978-83-10-11320-7 978-83-10-11433-4 978-83-10-12000-7 978-83-10-12001-4 978-83-10-12548-4 978-83-10-12649-8 978-83-10-12654-2 978-83-10-12687-0 978-83-10-12931-4 978-83-60220-18-4 978-83-7527-423-3 978-83-7898-736-9 978-83-8114-307-3 978-83-949437-6-9 831010880 83-10889-3 83-11117-7 83-10-10505 8-10-1069908 83-10-1111-7 83-03-03471-0 83-10-10503-3 83-10-10882-X 83-10-11320-7 83-10-12931-4 83-216-0521-5 83-7123-053-1 83-7131-053-1 83-7232-075-2 83-10-100889-3 83-71132-075-2 978-83-11320-7 978-83-12000-7 978-83-10-10889-3 978-83-10-11443-4 978-83-10-111320-7
Autotagi:antologie audiobooki beletrystyka CD dane numeryczne dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika gimnazjum historia ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania podręczniki powieści proza publicystyka publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje popularnonaukowe sprawozdania szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 501 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo