Sarkofag

Autor:
Jacek Ostrowski
Wydawcy:
Agencja Wydawniczo-Reklamowa Skarpa Warszawska (2018-2021)
NASBI (2020)
ebookpoint BIBLIO (2020)
Legimi (2019-2020)
Wydane w seriach:
Mecenas Zuza Lewandowska
Seria z Papugą
ISBN:
9788366195400, 9788366195417
978-83-66195-36-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.8 (6 głosów)

Mecenas Zuza Lewandowska powraca! Tym razem Zuza Lewandowska musi się zmierzyć z nierozwiązaną sprawą sprzed lat. Chodzi o tajemnicze zaginięcie kolegi jej ojca. Sprawa na pozór prosta zaczyna się gmatwać. Giną kolejni ludzie, krąg podejrzanych zaczyna się powiększać. Tym razem charakterna pani mecenas musi się zmierzyć z nie tylko z duchami przeszłości, ale również ze służbą bezpieczeństwa. Czy i tym razem uda jej się rozwiązać zagadkę kryminalną? Czy znów ośmieszy kapitana Mariańskiego? Czy niepokorna papuga Zgaga w końcu znajdzie swojego poskromiciela? SARKOFAG to powieść oparta na faktach. Ta historia wydarzyła się naprawdę! /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ta część jest gorsza od drugiej, ale lepsza niż pierwsza ;) Zuza Lewandowska jest przerysowana, karykaturalna wręcz, ale wzbudza dość pozytywne uczucia u mnie. Jest taka swoja :) Tło, środowisko również jaskrawe, wątek rozwija się powolnie, ale jest to całkiem miła lektura. Taka niewymagająca trudu odskocznia.
  • Mecenas Zuza Lewandowska powraca, by po raz trzeci stawić czoła przeciwnościom ustroju słusznie minionego. Jak autor, wydawca i redaktor uparcie podkreślają na okładce, stronie przed tekstem głównym oraz w posłowiu jest to historia oparta na faktach. Pani mecenas, klnąc, wypalając tony papierosów bez filtra, popijając koniak i cytując łacińskie sentencje, tym razem próbuje rozwikłać tajemnicę zniknięcia sprzed ponad dekady, której nie zdążył wyjaśnić jej zmarły ojciec. A w tle widzimy okrutnie rzeczywisty obraz PRL-u – partyjne konszachty, brutalność służb mundurowych (czy tak wiele się zmieniło?) i ogłuszającą szarość codzienności, którą rozświetlić mogą jedynie delikatne przebłyski zaradności ludzkiej (ale to tylko dla tych, co naiwnie i sentymentalnie tęsknią za kolejkami do mięsnego, towarem na kartki i zakazanymi cudeńkami spod lady w PEWEX-ie). Ponury nastrój powieści przerywa jedynie temperamentna papuga, przysiadająca czasem na ramieniu pani mecenas, wykrzykująca antyrządowe hasła i arcydziełka językowe wykwitłe w notatkach operacyjnych towarzysza kapitana Mariańskiego. Mimo wszystko – nie dla osób o delikatnym żołądku.
  • To kolejna III część SERII Z PAPUGĄ , której bohaterką jest Zuzanna Lewandowska - charakterna, zadziorna, czasami zbyt pewna siebie, mająca szeroki krąg znajomych z różnych środowisk, nawet tych szemranych - pani mecenas, rodem z Płocka z dziada pradziada. Prywatnie jest właścicielką "wrednej" papugi Zgagi i kundla Borysa. • W kolejnych powieściach serii bohaterka rozwiązuje historie kryminalne , tkwiące korzeniami w PRL-u i dlatego w recenzjach zyskała miano Chyłki PRL-u. • W "SARKOFAGU" bohaterka musi się zmierzyć z zagadką kryminalną niedokończoną przez jej zmarłego ojca i odnaleźć zaginionego 10 lat wcześniej jego znajomego. • Fabuła zawikłana, trup ściele się gęsto, ale zarazem mamy wspaniały obraz PRL -owskich układów. A perełką literacką i fabularną są zapiski milicjanta śledczego Mariańskiego. • POLECAM całą serię / fotki tomów poniżej/, której cz. IV ma majową premierę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo