Martwy sezon

Autor:
Aneta Jadowska
Wydawcy:
SQN - Wydawnictwo Sine Qua Non (2018-2022)
Legimi (2019-2021)
Wydane w seriach:
Garstka z Ustki
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (6 głosów)

Martwy sezon trwa w najlepsze. Gdy Ustka pustoszeje, na jaw wychodzą kolejne tajemnice.

Spokój to stan przejściowy, o czym Magda Garstka wie aż nadto dobrze. Wielka Niedźwiedzica zmaga się z problemami finansowymi, a walka o utrzymanie pensjonatu okazuje się bardzo wyczerpująca. Sytuacji nie poprawiają wypadek ciotki Tamary, która do Ustki przybywa w asyście Cezarego, swojej dawnej miłości, a także goście: Łowcy Duchów oraz pewne nietypowe małżeństwo. To za ich sprawą trzy pokolenia Garstek będą musiały zmierzyć się z kolejnymi trupami i zagadkami… a nic nie przyciąga Garstek tak, jak tajemnica.

Wspomnienia, skomplikowane relacje, przeszłość i przyszłość. Martwy sezon to prawdziwa uczta dla miłośników zagadek, a także poruszająca opowieść o poszukiwaniu własnej ścieżki, o zaczynaniu od nowa na przekór światu.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Druga część opowieści o Garstkach z Ustki 🙂 Część, której byłam bardzo ciekawa ze względu fakt, że pierwsza bardzo mi się podobała. Ta również sprostała moim oczekiwaniom, choć przyznam, że nieco różni się od poprzedniczki. • 📸 • Magda, jak wiemy z pierwszego tomu, pozostała w Ustce i na co dzień pomaga babci w prowadzeniu pensjonatu - Wielkiej Niedźwiedzicy. Niestety po udanym początku sezonu, aktualnie pensjonat ma spore kłopoty finansowe, które pani Maria stara się ukryć przed bliskimi. • Sam pensjonat świeci pustkami, nie licząc szóstki, dość interesujących gości 😉 • Dodatkowo ciotka Tamara ulega wypadkowi podczas fotograficznej ekspedycji w Skandynawii i trafia do szpitala. Na miejscu opiekuje się nią Czarek, dawna miłość Tamary, z którym tworzyli parę zwaną Czary-Mary. • Dodatkowo w pensjonacie pojawia się nowa Ptaszyna - Joanna. Wieloletnia ofiara swojego męża, który połączył siły dodatkowo z matką dziewczyny. Joanna jest złamana nie tylko fizycznie (nosząc ślady ostatniego pobicia), ale też psychicznie i tak sfera zdaje się potrzebować większego działania. • 📸 • W drugiej części odnalazłam większe skupienie się na kwestiach przemocy domowej. Postać Joanny i jej historia dosłownie wwierciła się w moją głowę. Nie zabrakło też wątku kryminalnego - który przyznaję był dość niespotykany. • W książce znajdziecie też wątek romantyczny, poruszający kwestię ponownego zaufania i drugiej szansy. • A Łowcy Duchów sprawią, że na pewno się uśmiechniecie 🙂 • 📸 • Mogę śmiało stwierdzić, że druga część o Garstkach podobała mi się bardziej od pierwszej i Wam też polecam jej lekturę 👍
    +2 trafna
  • Recenzując pierwszą cześć tego cyklu czyli „Trup na plaży” wiedziałam, że moja ocena jest mocno subiektywna. Tutaj będzie podobnie- klimat tej serii, nadmorska sceneria Ustki oraz coś, jakaś szczypta ciepłych uczuć jakie znajduje w trylogii Garstek sprawiają, że będę wracać do tych książek niejednokrotnie 💜 • „Martwy sezon” to druga cześć z serii opowiadającej o rodzinie Garstek. Tym razem autorka postanowiła przyjrzeć się bliżej losom ciotki Magdy czyli Tamary, która przez niefortunny splot wypadków postanowiła sprowadzić się do Ustki. Fani pierwszej części trylogii, (która od pierwszych stron stawiała na śledztwo kryminalne) mogą poczuć się tutaj zawiedzeni, ponieważ pierwsza połowa książki jest mocno obyczajowa (z lekką domieszką wątków romantycznych)…. Znudzeni? A to błąd! Ponieważ tuż za połową pojawia nam się (upragniona przez niektórych) zagadka związana z zaginięciem jednego z gości pensjonatu, w którym mieszka Magda z Tamarą. Dziewczyny starają się rozwikłać tajemnicze zniknięcie (a wszystko wskazuje, że nawet zabójstwo), jednoczenie nie rzucając się w oczy czujnej babci Anieli. • W tej części jak i w poprzedniej zabawne wątki przeplatają się z ciężkim tematem jakim jest przemoc domowa. • 9/10
  • Czy druga część może być lepsza od pierwszej? okazuje się, że tak! • Jest trup, jest humor, ale rodzi się też miłość, i wielka pomoc. Tym razem pomocy potrzebuje najstarsza z rodu Garstek - babcia Maria. Finał jest bardzo wzruszający!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Aneta Jadowska
Wydawcy:SQN - Wydawnictwo Sine Qua Non (2018-2022) Legimi (2019-2021)
Serie wydawnicze:Garstka z Ustki
ISBN:978-83-8129-611-3 978-83-8129-612-0 978-83-8129-613-7 978-83-8129-635-9 978-83-8129-765-3 978-83-8210-954-2 978-83-8129-635-9 978838129359
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantasy książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo