Powiedz to w mig

Autor:
Rasa Jančiauskaitė
Tłumacz:
Maciej Byliniak
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2019)
ISBN:
978-83-65341-70-9
Więcej informacji...

Ekspresyjnie zilustrowana książka obrazkowa wprowadzająca w świat niesłyszących Jak rozmawiają ludzie, którzy nie słyszą? Czy różnią się od słyszących? I co o nich myślą? Poznajcie Indre, Dmitrijusa, Rasę, Deimante, Arnoldasa i Vaivę. Każde z nich jest inne, ale coś ich łączy. Potrafią bez trudu dogadać się w największym hałasie – i w całkowitej ciszy. Umieją opowiedzieć dowcip bez wydawania dźwięków, a gdy dyskutują, robią to całym ciałem. Niektórzy dziwnie wtedy na nich patrzą – a oni po prostu mówią w innym języku. Bo czy to, że ktoś nie słyszy, naprawdę znaczy, że jest inny niż my? Sześć autobiograficznych wypowiedzi osób doświadczających na różne sposoby głuchoty, przystępnie podana wiedza o społeczności Głuchych i języku migowym oraz wyraziste, pełne ekspresji i humoru ilustracje złożyły się na niezwykłą obrazkową książkę non-fiction.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Indrė, Dmitrijus, Rasa, Deimantė, Arnoldas i Vaiva umieją rozmawiać przez szybę autobusu, a podczas zabawy tańczą, wyczuwając wibracje dźwięków. Zarówno całkowita cisza, jak i uciążliwy hałas nie stanowią dla nich przeszkody w dogadaniu się. Łączy ich to, że są Głusi. W Polsce byliby częścią społeczności liczącej od 50 do 100 tysięcy osób! W książce poznajemy ich historie – od doświadczenia samotności wśród słyszących oraz poszukiwania swojego miejsca w społeczeństwie, po odważną realizację marzeń i inspirowanie otoczenia. Osobiste relacje przeplatają się z praktycznymi informacjami na temat języka migowego i kultury Głuchych. Całości dopełniają pełne ekspresji i humoru ilustracje. Dzięki Powiedz to w mig młodzi czytelnicy poznają zasady nawiązywania kontaktu z osobą Głuchą oraz nauczą się, jak zamigać podstawowe zwroty w Polskim Języku Migowym. Dowiedzą się również, co w języku migowym łączy ferrari z…krową!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Rasa Jančiauskaitė
Tłumacz:Maciej Byliniak
Wydawca:Wydawnictwo Dwie Siostry (2019)
ISBN:978-83-65341-70-9
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo