Szóste piętro

Tytuł oryginalny:
Day I lost you
Autor:
Alex Sinclair
Tłumaczenie:
B. Artosz
Bartosz Kurowski (1963-2013)
Wydawcy:
Prószyński i Spółka - Prószyński Media (2019)
Legimi (2019)
ebookpoint BIBLIO (2019)
Wydane w seriach:
Duże Litery
Duże Litery - Prószyński i S-ka
ISBN:
978-83-8169-176-5, 978-83-8169-829-0
978-83-8169-841-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.7 (9 głosów)

Straciłaś ją z oczu tylko na sekundę… Totalnie porywający thriller psychologiczny. Erika Rice wjeżdża windą na ostatnie piętro luksusowego wieżowca. W apartamencie z widokiem na Central Park mieszka jej były mąż. Ich córka Alice, pieszczotliwie zwana Króliczką, zostawiła tam ulubioną zabawkę, którą chcą pilnie odebrać, zanim na zawsze wyjadą z Nowego Jorku - Erika już się może się doczekać, kiedy znajdzie się z dala od kontrolującego męża. Winda zatrzymuje się gwałtownie między piętrami, gasną światła, drzwi się uchylają. Zanim mechanizm ponownie się uruchomi, czteroletnia Alice zdoła wydostać się przez szparę w drzwiach i wyjść na zewnątrz. Ale wtedy winda rusza ponownie i zjeżdża na parter… Kiedy Erika wróci na górę, po dziewczynce nie będzie ani śladu. Zrozpaczona matka rozpoczyna desperackie poszukiwania dziewczynki w czternastopiętrowym wieżowcu, w którym nic nie jest takie, jakie się wydaje. Z czasem zdaje sobie sprawę, że mieszkańcy apartamentowca, zamiast pomagać, okłamują ją, prowadząc mroczną grę, w której stawką jest życie jej córeczki. Czy czteroletnia dziewczynka może się rozpłynąć w powietrzu? Alex Sinclair jest autorem trzech thrillerów psychologicznych, mieszka w cichym miasteczku pod Melbourne w Australii. Jeśli akurat nie spędza czasu z żoną i córką, obsesyjnie dopracowuje swoją prozę. Uwielbia pisać utrzymane w szybkim tempie, porywające opowieści z nagłymi zwrotami akcji. Namiętnie czyta książki wszystkich gatunków, jednak największą słabość ma do thrillerów psychologicznych. Szczególnie ceni sprawną narrację.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Strasznie nużąca, przerzuciłam niemalże połowę kartek. Możnaby ją skrócić o połowę i nie byłoby różnicy. Zakończenie jednak na plus, dość zaskakujące - najmocniejsza strona tej książki. Mam wrażenie jakby autor skupił się tylko na nim, a reszta była zwykłym laniem wody.
  • To thriller psychologiczny z zaskakującym zakończeniem. Akcja powieści dość monotonna, dziejąca się na piętrach wieżowca, w którym, według przekonań matki , na szóstym piętrze gubi się jej córeczka Alice , która ucieka z windy w momencie jej awarii. • Zdesperowana matka szuka córki w czternastopiętrowym budynku prosząc o pomoc mieszkańców i obsługę . Jednak nikt nie widział dziewczynki. Co stało się z Alice? Została uprowadzona, jak sugeruje matka? Czy Erica odnajdzie swoje dziecko? • Pomimo dość krytycznych recenzji , myślę, że warto sięgnąć po tę lekturę, taką na jeden wieczór .
  • Błyskawiczna lektura. Wciąga, chociaż zakończenie, o ile nawet spodziewane, to jednak nieco sie nie klei
  • Przereklamowana. Psychologiczna i jak dla mnie męcząca.
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo