Kasztanowy ludzik

Tytuł oryginalny:
Kastanjemanden
Autor:
Søren Sveistrup
Tłumacz:
Justyna Haber-Biały
Wydawcy:
Wydawnictwo WAB (2018-2025)
Grupa Wydawnicza Foksal (2019-2023)
Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2018-2022)
Wydawnictwo W. A. B (2018-2021)
Wydane w seriach:
Naia Thulin Series
Naia Thulin
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (32 głosy)

Jeżeli znalazłeś kasztanowego ludzika, to znaczy, że jest już za późno... 📖 Psychopata terroryzuje Kopenhagę - krwawo morduje swe ofiary, a na miejscach zbrodni pozostawia ręcznie zrobione kasztanowe ludziki. Policja szybko odkrywa, że ślady w tajemniczy sposób prowadzą do dziewczynki, która została uznana za martwą - chodzi o porwaną rok wcześniej córkę minister spraw społecznych. Do jej zabicia przyznał się pewien mężczyzna, a sprawę uznano za wyjaśnioną. Tragiczny zbieg okoliczności czy też te dwie sprawy faktycznie łączy coś mrocznego? Kim jest tajemniczy morderca? By ocalić niewinnych, detektywi muszą połączyć siły i toczyć walkę z czasem ⏱ Ponieważ szaleniec ma misję, która jeszcze się nie skończyła... Nikt nie jest bezpieczny! 💬 "Książka pełna adrenaliny, będziesz spijać każde słowo! Pokochałem ten thriller!" - A.J. Finn, autor "Kobiety w oknie" źródło opisu: Wydawnictwo W.A.B.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Po bombardowaniu na mediach społecznościowych informacjami o "kasztanowym ludziku", sięgnęłam w końcu po ten thriller... I jak tutaj już napisała jedna z czytelniczek: pierwsze wrażenie - nuda. • Dodam od siebie: nie da się drugi raz zrobić pierwszego wrażenia. • Autor książki jest scenarzystą i w tym wypadku to widać. W książce jest ,mnóstwo opisów zupełnie nic nie wnoszących, rozwleczonych do granic możliwości. Przez pierwsze 200 stron tempo akcji jest tak wolne, że nawet bohater biegnący, wydaje się, że biegnie w zwolnionym tempie. • Szukanie autora listów i wytypowanie wśród kilkuset, właściwej osoby, zupełnie jest nierealne, takie literackie przegięcie. Pod koniec książki, gdy wreszcie coś się zaczyna dziać, okazuje się, że jest to tak wydumane, że aż rozczarowujące. • Ogólnie, początek nudny, koniec nie zachwyca.
  • Mocna, przerażająca, zmuszająca do refleksji. Kiedy mroczna strona naszej ludzkiej natury przejmuje całkowitą kontrole nad Twoim życiem, możesz jedynie jej ulec. Szanse , że się jej oprzesz są znikome. Zło , które się obudziło domaga się ofiar. • Prawdziwy rolercoaster wśród kryminałów.
  • Rewelacja książka od początku do końca. Bardzo fajnie toczy się akcja i nie sposób się oprzeć
  • Dawno nie czytałam tak dobrej książki
  • Skandynawski kryminał – dla mnie zawsze spoko, a tym bardziej gdy jest pisany przez scenarzystę jednego z moich ulubionych seriali- „The Killing”. Oczekiwania więc były spore i można powiedzieć, że do pewnego stopnia zostały one spełnione, bowiem jedyne co wg mnie tu kulało to rozwleczone zakończenie. Fabuła przez 80% książki to bardzo poprawna, wciągająca i wręcz serialowa historia. Wszystko jest tam na swoim miejscu, a sama dałam się jej porwać tak, że ponad 500 stronicową powieść przeczytałam w dwa dni. Jedynie ostatnie kilka rozdziałów jest wg mnie rozwiniętych niep­ropo­rcjo­naln­ie do emocji, które u czytelnika opadły w momencie rozwiązaniu zagadki, która zresztą nie jest dla mnie aż tak spektakularna na jaką liczyłam. To jednak moja subiektywna opinia, przez którą daję coś pomiędzy 8 a 9 gwiazdek na 10 😊 • Historia opowiada śledztwie Laury i Hessa – dwójki policjantów, którzy po kolejnych morderstwach kobiet zaczynają widzieć w nich wspólny mianownik – kasztanowe ludziki pozostawione na miejscu zbrodni. Na dodatek w jakiś sposób zdarzenia te wydają się łączyć z osobą duńskiej minister spraw społecznych, której przed rokiem porwano córkę. Każdy kolejny rozdział przybliża nas do prawdy, a my, jako czytelnicy mamy okazję do obrania w myślach własnych tropów.
  • Książkę czyta się świetnie,jest ciekawa. Szczegółowe opisy pozwalają na zrozumienie akcji,choć autor oczywiście nie wyjaśnia wszystkiego. Trzyma w napięciu, pozwala puścić wodze wyobraźni. Choć wygląda na typowy kryminał,nie jest nim tak do końca. Wymaga przemyślenia. Naprawdę warto ją przeczytać.
1 2
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Søren Sveistrup
Tłumacz:Justyna Haber-Biały
Wydawcy:Wydawnictwo WAB (2018-2025) Grupa Wydawnicza Foksal (2019-2023) Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2018-2022) Wydawnictwo W. A. B (2018-2021)
Serie wydawnicze:Naia Thulin Series Naia Thulin
ISBN:699737817X 978-83-280-6993-0 978-83-280-7400-2 978-83-280-9642-4 978-83-8387-581-1 978-83-8425-735-7
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo