Berta i żabi chór

Tytuł oryginalny:
Choeur de grenouilles
Autorzy:
Luc Foccroulle
Annick Masson
Ilustracje:
Annick Masson
Tłumacz:
Izabela Kurek
Wydawca:
Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Arti (2019)
ISBN:
978-83-7740-964-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0 (2 głosy)

To wielki dzień Berty, która idzie sprawdzić swoje możliwości w przesłuchaniu do prestiżowego żabiego chóru. W chwili gdy zaczyna śpiewać… pozostałe żaby nie mogą wytrzymać jej fałszowania. Biedna Berta jest nieszczęśliwa, że nie udało jej się wstąpić do chóru, ale nie ona jedyna. Jej przyjaciółka Lucy została odtrącona tylko dlatego, że nie jest wystarczająco duża. Co postanowiły zrobić żabki? Wymyśliły plan, który pomógł spełnić ich marzenia…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Berta, jak każda szanująca się żaba, marzy o tym, żeby śpiewać w żabim chórze. Przynajmniej tak jej się wydaje. Dlatego, kiedy przychodzi dzień wielkiego kastingu, postanawia spróbować swoich sił. W kolejce spotyka swoją przyjaciółkę Lucy, która z powodu niewielkich rozmiarów nie otrzymuje nawet szansy, aby zaprezentować swoje umiejętności. Co innego Berta – wielka i okazała – zachwyca swoim wyglądem dyrygenta Amadeusza. Jednak gdy tylko otwiera usta, okazuje się, że potwornie fałszuje – nikt nie jest w stanie słuchać jej kumkania. • Po przesłuchaniu obie żabki są bardzo smutne i rozczarowane. Udaje im się jednak wymyślić pewien plan, który pozwoli osiągnąć upragniony cel i niespodziewanie doprowadzi do nieoczekiwanego odkrycia... • Luca Foccroulle i Annicka Masson stworzyli uroczą i zabawną historię o spełnianiu marzeń, wytrwałości, odkrywaniu swojej własnej, życiowej drogi, i o tym, że warto być sobą. • Berta i żabi chór to książka, której dodatkowym atutem są piękne ilustracje, stanowiące idealne dopełnienie treści i sprawiające, że chce się ją oglądać bez końca. Z czystym sumieniem polecam tę pozycję – nie tylko dzieciom. • Anna Ochenkowska-Olczak • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo