Pedagogika społeczna

Inne tytuły:
podręcznik akademicki
Pedagogika społeczna t. 1
Autor:
Ewa Marynowicz-Hetka
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2006-2018)
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2007-2009)
PWN SA (2007)
PWN (2006-2007)
ISBN:
978-83-01-14675-7, 978-83-01-14676-4
978-83-01-14847-8, 93-01-14675-3
Autotagi:
druk
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Aktualny podręcznik przedstawiający spójny pogląd na pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką oraz orientację działania. Stanowi "pomost" między przeszłością (korzeniami) tej dyscypliny, jej teraźniejszością i przyszłością. Prezentowany tom pierwszy podręcznika to spójny wykład autorski prezentujący najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w tej dziedzinie. Wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych. Omawia kategorie pojęciowe oraz konteksty metodologiczne dyscypliny. Porusza także zagadnienia dotyczące jej wymiaru aksjologicznego. Opisując pedagogikę społeczną jako jedną z możliwych orientacji działania, wskazuje także obszary praktycznego działania pedagoga społecznego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • przedstawia spójny pogląd na pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką oraz orientację działania • prezentuje najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w tej dziedzinie • wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych • omawia kategorie pojęciowe oraz konteksty metodologiczne i aksjologiczne dyscypliny • ukazuje sposoby analizy działania z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego • wskazuje obszary praktycznego działania pedagoga społecznego • stanowi "pomost" między przeszłością tej dyscypliny, jej teraźniejszością i przyszłością
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik akademicki Pedagogika społeczna t. 1 podręcznik akademicki. 1 Debata Pedagogika społeczna . [T].2 podręcznik akademicki.[T.] 2
Autor:Ewa Marynowicz-Hetka
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2006-2018) Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2007-2009) PWN SA (2007) PWN (2006-2007)
ISBN:978-83-01-14675-7 978-83-01-14676-4 978-83-01-14847-8 93-01-14675-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 48 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo