Puk Puk!:

zastałem króla?

Autor:
Marcin Przewoźniak
Ilustracje:
Nikola Kucharska
Wydawca:
Zielona Sowa (2019)
ISBN:
978-83-8154-194-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
historia
książki
powieści
proza

Rodzina Bielskich mieszka w stuletniej kamienicy. Pewnego dnia na targu staroci tata kupuje zabytkowe drzwi, które idealnie pasują do spiżarni. Wraz z nimi w domu Bielskich pojawia się tunel czasu i zaczynają się dziać niestworzone rzeczy! [okładka].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Pup, puk! Zastałem króla?” to książka przygodowa, w której mamy okazję poznać historię z zupełnie innej strony. Głównymi bohaterami opowieści jest rodzina Bielskich. Mieszkają oni w prawie stuletniej kamienicy. Fascynują ich antyki, są wielbicielami historii. Ich dotychczasowe życie zmienia się w niesamowity sposób w momencie, gdy tata będąc na targu staroci staje się właścicielem pewnych zabytkowych drzwi. Okazuje się, że pasują one wręcz idealnie do ich spiżarni. Jednak wraz z drzwiami w mieszkaniu Bielskich pojawia się również tunel czasu. Od tej pory u Bielskich zaczynają się dziać naprawdę niesamowite rzeczy. Przybywają do nich goście z dawnych czasów. Przed dwunastoletnim Stanisławem i jego rodzicami stoi nie lada wyzwanie. Muszą poradzić sobie ze zbłąkanym krzyżackim rycerzem, błaznem Zygmunta Starego, nadworną praczką Jana III Sobieskiego, a nawet żołnierzem z armii samego Napoleona Bonapartego. Czy współczesna rodzina Bielskich podoła tak trudnym zadaniom?
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo