Psychologia: Struktura i funkcje świadomości:

kluczowe koncepcje

Tytuł oryginalny:
core concepts,
Psychology
Inne tytuły:
Psychologia [3],
Autorzy:
Robert Lee Johnson
Vivian McCann
Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Redakcja:
Maria Materska
Tłumaczenie:
Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Ewa Czerniawska
Aleksandra Gruszka-Gosiewska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
psychologia
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

"Psychologia. Kluczowe koncepcje" to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany "twarzą i głosem psychologii", wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie III, "Struktura i funkcje świadomości", czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Jak stymulacja staje się wrażeniem? Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Autorzy objaśniają mechanizm powstawania wrażeń i spostrzeżeń, porządkują wiedzę dotyczącą natury inteligencji i kontrowersji związanych z jej pomiarem. Ostatni rozdział dotyczy świadomości – występujących na co dzień rytmów snu i czuwania, marzenia na jawie oraz odmiennych stanów świadomości, jak hipnoza czy stany spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: perswazja podprogowa naprawdę działa? Czy w zakresie uzdolnień występują różnice między płciami? [opis wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia [3],
Autorzy:Robert Lee Johnson Vivian McCann Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Redakcja:Maria Materska
Tłumaczenie:Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Ewa Czerniawska Aleksandra Gruszka-Gosiewska
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
ISBN:978-83-01-16237-5 978-83-01-16242-9 978-83-01-16330-3 978-83-01-16331-0 978-83-01-19555-7 978-83-01-19558-8 978-83-01-19561-8 978-83-01-19564-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo