Papiernik:

targowisko opowieści

Autor:
Roch Urbaniak
Ilustracje:
Roch Urbaniak
Wydawcy:
Dwukropek (2023)
Wydawnictwo Tadam Część Grupy Wydawniczej Vectio (2018-2019)
Vectio Grupa Wydawnicza
Wydawnictwo Juka
ISBN:
978-83-953722-1-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Jest takie targowisko, które pojawia się raz na dwa lata i tylko nieliczni wiedza gdzie je znaleźć. Targowisko gdzie handlarze z najdalszych krain oferują towary tak niezwykłe, że aby je kupić przy ich straganach tłoczą się zarówno pasterze, mędrcy, wędrowcy i magowie, jak i królowe, książęta czy cesarze. Te skarby to opowieści, a sprzedają je Papiernicy. Bo chyba nie myśleliście, że Papiernik jest jeden? A skąd! Opowieści dzieją się cały czas, i bardzo łatwo je przeoczyć. Dzieją się głęboko pod ziemią i wysoko w chmurach, w głębi mórz i w blasku odległych gwiazd. Jeden Papiernik nie dałby rady złapać ich wszystkich. Dlatego jest ich wielu. Jeżeli chcesz ich poznać i posłuchać jakie historie mają do opowiedzenia musisz udać się na Targowisko Opowieści. Ta książka pomoże Ci na nie dotrzeć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyjątkowa, nietuzinkowa książka, pełna magii i różnorodności, która w swoim mistycznym świecie łączy tradycję opowieści z dawnych czasów z nowoczesnym sposobem wyrażania się i spojrzeniem na rzeczywistość. To niezwykła współczesna baśń, która obiecuje czytelnikowi podróż do nieznanych miejsc, spotkanie z fascynującymi postaciami i oderwanie się • od codziennych spraw. • Autor, stylizując historie na opowieści z przeszłości, jednocześnie nadaje im współczesny ton, co sprawia, że książka jest unikalna i zaskakująca. Industrialne obrazy i autorskie koncepcje sprawiają, że czytelnik zanurza się w niezwykłym świecie, gdzie spotyka bohaterów z różnych stron świata, zarówno ludzi, jak i stworzenia fantastyczne. • W tej książce można odnaleźć inspiracje kulturami z dalekiej Azji, środowiskiem Eskimosów czy historią dzielnych Wikingów. To opowieść, która dzieje się wszędzie, pełna różnorodnych postaci i fascynujących wątków. • Początek w formie komiksu nadaje książce oryginalnego charakteru, a zdobycie Grand Prix • na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi świadczy o jej wyjątkowej wartości artystycznej.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo