Papiernik:

Targowisko Opowieści

Autor:
Roch Urbaniak
Wydawcy:
Wydawnictwo Tadam Część Grupy Wydawniczej Vectio (2018-2019)
Vectio Grupa Wydawnicza
ISBN:
978-83-953722-1-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Jest takie targowisko, które pojawia się raz na dwa lata i tylko nieliczni wiedza gdzie je znaleźć. Targowisko gdzie handlarze z najdalszych krain oferują towary tak niezwykłe, że aby je kupić przy ich straganach tłoczą się zarówno pasterze, mędrcy, wędrowcy i magowie, jak i królowe, książęta czy cesarze. Te skarby to opowieści, a sprzedają je Papiernicy. Bo chyba nie myśleliście, że Papiernik jest jeden? A skąd! Opowieści dzieją się cały czas, i bardzo łatwo je przeoczyć. Dzieją się głęboko pod ziemią i wysoko w chmurach, w głębi mórz i w blasku odległych gwiazd. Jeden Papiernik nie dałby rady złapać ich wszystkich. Dlatego jest ich wielu. Jeżeli chcesz ich poznać i posłuchać jakie historie mają do opowiedzenia musisz udać się na Targowisko Opowieści. Ta książka pomoże Ci na nie dotrzeć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyjątkowa, nietuzinkowa książka, pełna magii i różnorodności, która w swoim mistycznym świecie łączy tradycję opowieści z dawnych czasów z nowoczesnym sposobem wyrażania się i spojrzeniem na rzeczywistość. To niezwykła współczesna baśń, która obiecuje czytelnikowi podróż do nieznanych miejsc, spotkanie z fascynującymi postaciami i oderwanie się • od codziennych spraw. • Autor, stylizując historie na opowieści z przeszłości, jednocześnie nadaje im współczesny ton, co sprawia, że książka jest unikalna i zaskakująca. Industrialne obrazy i autorskie koncepcje sprawiają, że czytelnik zanurza się w niezwykłym świecie, gdzie spotyka bohaterów z różnych stron świata, zarówno ludzi, jak i stworzenia fantastyczne. • W tej książce można odnaleźć inspiracje kulturami z dalekiej Azji, środowiskiem Eskimosów czy historią dzielnych Wikingów. To opowieść, która dzieje się wszędzie, pełna różnorodnych postaci i fascynujących wątków. • Początek w formie komiksu nadaje książce oryginalnego charakteru, a zdobycie Grand Prix • na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi świadczy o jej wyjątkowej wartości artystycznej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo