Self-reg:

opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę

Autor:
Agnieszka Stążka-Gawrysiak
Ilustracje:
Anna Teodorczyk
Anna Teodorczyk-Twardowska
Wydawcy:
Znak Emotikon (2019-2022)
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019-2022)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
ISBN:
978-83-240-5131-1, 978-83-240-7740-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
zbiory opowiadań
4.5 (6 głosów)

Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): ·marudzenie przy kolacji, ·spory na placu zabaw, ·nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. Ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście oparte na metodzie Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców ? to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Regulation to samoregulacja. Opracowana przez prof. Stuarta Shankera metoda Self-Reg pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. Do wspólnego czytania z rodzicami. [opis z okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mam mieszane uczucia. Historyjki mądre i pomocne w wychowaniu dzieci, ale... • Po przeczytaniu rozdziału o kłótni rodzeństwa, moje córki skopiowały 1:1 brzydkie odzywki typu "Jesteś najgorszą siostrą na świecie" oraz "Jesteś głupi". Wcześniej tego nie znały. A dla mnie nauczka, żeby najpierw samemu przeczytać, zanim się zacznę czytać na głos dzieciom.
  • Każdy człowiek mierzy się codziennie ze swoimi emocjami. Bez względu na to jakie one są, stale nam towarzyszą. Nie mamy wpływu na to, w jakiej formie się pojawią, mamy jednak możliwość wpływu na nasze reakcje, stanowiące odpowiedź na daną emocję. • Znacznie trudniej mają dzieci. Ich świat charakteryzuje się spon­tani­czno­ścią­ i ekspresją. Niejednokrotnie maluchy przeżywają dane emocje całym sobą: mową, gestem, ciałem. Nierzadko w sposób bardzo ekspresyjny. Prawie każdy rodzic musiał zmierzyć się z histerycznym płaczem, wrzaskiem, a nawet z rzucaniem się po podłodze. To ewidentne sygnały, wysyłane nam przez nasze dzieci: Mamo, Tato, tyle we mnie emocji, nie radzę sobie z nimi pomóż mi! • Z taką pomocą przychodzi znakomita książka Agnieszki Stążki-Gawrysiak Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę wydana przez Znak. Autorka nie jest jedynie teoretykiem wspomnianej metody. Jako mama trzech synów, w tym jednego wysoko wrażliwego, na własnej skórze doświadczyła nadmiernego stresu i destrukcyjnej złości. Na jej stronie internetowej [Link] możemy zapoznać się z jej osobistą historią oraz posiadanym doświadczeniem z zakresu odbytych szkoleń i certyfikatów. • Książkę poprzedza wstęp wyjaśniający podstawy Self-Reg. Po nim następuje kolejno 7 rozdziałów, w każdym z nich znajdziemy krótką bajkę opisującą przygody trzyletniej Leny, sześcioletniego Kuby oraz ich rodziców. Rozdziały zwieńczają ramki, zawierające bardzo ciekawe i rzeczowe objaśnienia dla rodziców. • Metoda proponowana przez autorkę została wprowadzona przez psychologa Stuarta Shankera, stanowi efekt jego pracy naukowej i wieloletnich doświadczeń. Self-Reg pomaga w opanowaniu nadmiernego stresu, wpływa na kształtowanie dobrych relacji z dziećmi, wspomagając tym samym ich rozwój. Samoregulacja ma za zadanie znalezienie przyczyny złego samopoczucia i zlikwidowanie jej. • Zachęcamy do poszukania tej pozycji w naszych filiach Biblioteki Kraków. Z jej lektury skorzystają zarówno Państwo, jak i Wasze pociechy. To powiew nowej jakości wśród znanych dotychczas Bajek Pomagajek. • Dorota Bojeczko • Biblioteka Kraków
  • świetna książka ukazująca jak zastosowac w praktyce NVC :) nie tylko dzieci ;)
  • Świetna i dla dziecka - córka świetnie rozumiała o czym czytam, było jej to bliskie - i dla rodziców też, bo po każdym rozdziale jest omówienie problemu, nie tylko pod kątem psychologicznym, ale i również medycznym (rozwój mózgu dziecka). Bardzo polecam.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo