Self-reg:

opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę

Autor:
Agnieszka Stążka-Gawrysiak
Ilustracje:
Anna Teodorczyk
Anna Teodorczyk-Twardowska
Wydawcy:
Znak Emotikon (2019-2022)
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019-2022)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
ISBN:
978-83-240-5131-1, 978-83-240-7740-3
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
zbiory opowiadań
4.5 (6 głosów)

Naucz swoje dziecko, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach! Razem z przedszkolakami, Kubą i Leną, poznajcie proste sposoby na opanowanie się, gdy emocje biorą górę. "Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to historie, które mogą się przytrafić każdemu przedszkolakowi (i rodzicowi!): ·marudzenie przy kolacji, ·spory na placu zabaw, ·nagłe wybuchy złości o błahostki. Razem z Kubą i Leną dzieci poznają lepsze rozwiązania trudnych sytuacji. Ramki dla rodzica pozwalają zrozumieć podejście oparte na metodzie Self-Reg i ułatwiają korzystanie z niego na co dzień. Choć rzadko o tym myślimy, dzieci często odczuwają stres. Nowe sytuacje, presja czasu, nagromadzenie bodźców ? to wszystko sprawia, że trudno im poradzić sobie z napięciem. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że zwykłe dyscyplinowanie uczy dziecko samokontroli, ukrywania swoich emocji i tłumienia potrzeb. Self-Regulation to samoregulacja. Opracowana przez prof. Stuarta Shankera metoda Self-Reg pozwala opanować nadmierny stres i zlikwidować przyczynę złego samopoczucia, a nie tłumić samo zachowanie, które z niego wynika. Dzięki niej mądrze wesprzesz swoje dziecko. Do wspólnego czytania z rodzicami. [opis z okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mam mieszane uczucia. Historyjki mądre i pomocne w wychowaniu dzieci, ale... • Po przeczytaniu rozdziału o kłótni rodzeństwa, moje córki skopiowały 1:1 brzydkie odzywki typu "Jesteś najgorszą siostrą na świecie" oraz "Jesteś głupi". Wcześniej tego nie znały. A dla mnie nauczka, żeby najpierw samemu przeczytać, zanim się zacznę czytać na głos dzieciom.
  • Każdy człowiek mierzy się codziennie ze swoimi emocjami. Bez względu na to jakie one są, stale nam towarzyszą. Nie mamy wpływu na to, w jakiej formie się pojawią, mamy jednak możliwość wpływu na nasze reakcje, stanowiące odpowiedź na daną emocję. • Znacznie trudniej mają dzieci. Ich świat charakteryzuje się spon­tani­czno­ścią­ i ekspresją. Niejednokrotnie maluchy przeżywają dane emocje całym sobą: mową, gestem, ciałem. Nierzadko w sposób bardzo ekspresyjny. Prawie każdy rodzic musiał zmierzyć się z histerycznym płaczem, wrzaskiem, a nawet z rzucaniem się po podłodze. To ewidentne sygnały, wysyłane nam przez nasze dzieci: Mamo, Tato, tyle we mnie emocji, nie radzę sobie z nimi pomóż mi! • Z taką pomocą przychodzi znakomita książka Agnieszki Stążki-Gawrysiak Self-Reg. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę wydana przez Znak. Autorka nie jest jedynie teoretykiem wspomnianej metody. Jako mama trzech synów, w tym jednego wysoko wrażliwego, na własnej skórze doświadczyła nadmiernego stresu i destrukcyjnej złości. Na jej stronie internetowej [Link] możemy zapoznać się z jej osobistą historią oraz posiadanym doświadczeniem z zakresu odbytych szkoleń i certyfikatów. • Książkę poprzedza wstęp wyjaśniający podstawy Self-Reg. Po nim następuje kolejno 7 rozdziałów, w każdym z nich znajdziemy krótką bajkę opisującą przygody trzyletniej Leny, sześcioletniego Kuby oraz ich rodziców. Rozdziały zwieńczają ramki, zawierające bardzo ciekawe i rzeczowe objaśnienia dla rodziców. • Metoda proponowana przez autorkę została wprowadzona przez psychologa Stuarta Shankera, stanowi efekt jego pracy naukowej i wieloletnich doświadczeń. Self-Reg pomaga w opanowaniu nadmiernego stresu, wpływa na kształtowanie dobrych relacji z dziećmi, wspomagając tym samym ich rozwój. Samoregulacja ma za zadanie znalezienie przyczyny złego samopoczucia i zlikwidowanie jej. • Zachęcamy do poszukania tej pozycji w naszych filiach Biblioteki Kraków. Z jej lektury skorzystają zarówno Państwo, jak i Wasze pociechy. To powiew nowej jakości wśród znanych dotychczas Bajek Pomagajek. • Dorota Bojeczko • Biblioteka Kraków
  • świetna książka ukazująca jak zastosowac w praktyce NVC :) nie tylko dzieci ;)
  • Świetna i dla dziecka - córka świetnie rozumiała o czym czytam, było jej to bliskie - i dla rodziców też, bo po każdym rozdziale jest omówienie problemu, nie tylko pod kątem psychologicznym, ale i również medycznym (rozwój mózgu dziecka). Bardzo polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo