Hazel Wood

Tytuł oryginalny:
Hazel Wood
Autor:
Melissa Albert
Tłumacz:
Krzysztof Puławski ...
Wyd. w latach:
2018 - 2023
ISBN:
978-0-141-38866-3, 978-83-8008-501-5
978-83-8008-637-1, 978-83-8265-200-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.9 (7 głosów)

Większość swojego siedemnastoletniego życia Alice spędziła z matką w drodze, uciekając przed prześladującym je pechem. Jednak dopiero kiedy jej żyjąca w osamotnieniu babcia, autorka kultowych, mrocznych historii, umiera w swojej posiadłości Hazel Wood, Alice dowiaduje się, co oznacza prawdziwy pech. Jej matka znika, porwana przez tajemniczą postać z groźnej krainy, o której pisała babcia Althea. Jedyną wskazówką Alice jest notka zostawiona przez matkę: „Trzymaj się z dala od Hazel Wood”. Dotychczas Alice wystrzegała się dziwacznych fanów swojej babki. Teraz jednak nie ma wyboru i postanawia skorzystać z pomocy kolegi ze szkoły, a jednocześnie wielbiciela twórczości Althei – Ellery’ego Fincha. Wyruszają do Hazel Wood, by uratować matkę, a następnie trafiają do świata opisanego przez Altheę, gdzie Alice być może uda się poznać prawdę na swój własny temat.

Fantastyczna, wciągająca i trochę niebezpieczna powieść Melissy Albert zdobyła kilkadziesiąt nagród i nie schodzi z list bestsellerów. Prawa do jej ekranizacji zapewniła sobie wytwórnia Columbia Pictures, a produkcji podejmą się producenci Niezgodnej.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • niewinnie się tylko zaczyna....
  • ciekawy pomysł na książkę
  • Ta książka ma duży potencjał, szczególnie dla osób lubiących około-baśniowe klimaty. Osobiście zakw­alif­ikow­ałab­ym ją gdzieś pomiędzy świetną "Księgą rzeczy utraconych" a nie do końca dopracowanymi "Dziesięcioma tysiącami drzwi". Bo w "Hazel Wood" mamy właśnie zderzenie dobrych pomysłów i wciągającej akcji z niepotrzebnym chaosem i nagromadzeniem zbyt wielu niepoukładanych informacji (za co winię trochę niezbyt dobry kunszt pisarski autorki). Szkoda, bo mimo, że uwielbiam takie klimaty, to nie do końca mam ochotę sięgać po kolejną część. (Jest to też na tyle zamknięta historia, że nie musicie obawiać się zobowiązań do kontynuowania serii.) • Na pierwszych kartach powieści poznajemy Alice i jej matkę Ellę, które przez całe życie podróżowały po świecie uciekając przed prześladującym ich pechem. Ich ciągła tułaczka ustaje w momencie gdy do Elle dociera informacja o śmierci jej matki. Alice jednak nigdy nie poznała babci, która zasłynęła jako poczytna autorka baśni. Nie udało jej się też nigdy przeczytać żadnej z jej książek. Jednak fakt, że Ella ignoruje pogrzeb matki postanawiając po tylu latach osiedlić się w jednym miejscu daje Alice do myślenia i budzi w niej chęć dowiedzenia się czegoś więcej o swojej babce. Nie musi szukać daleko - ponieważ magiczne osoby i wydarzenia mające jakiś związek z jej krewną same ją odnajdują wplątując ją w świat baśni z nie do końca "szczęśliwym zakończeniem". • 7 w porywach do 7,5/10
  • Nie mam pojęcia, czemu cały czas myślałam, że "Hazel Wood" to thriller młodzieżowy. Nawet przez pierwsze rozdziały byłam przekonana, że to właśnie ten gatunek, a tu proszę, taka niespodzianka. Mogę więc powiedzieć, że "Hazel Wood" to na prawdę zaskakująca i przede wszystkim pomysłowa książka. A wszystko kręci się tu wokół... książek, a w zasadzie takiej jednej książki, która jest istnym białym krokiem. To dzięki niej, razem z główną bohaterką Alice przenosimy się do niesamowitego, ale i równie mrocznego i groźnego świata. I to właśnie ten baśniowy świat wykreowany przez autorkę "Hazel Wood" na prawdę mnie zauroczył. Widać jaki ogrom pracy włożyła ona w to, aby całość wykreować. Miejscami jednak trochę się gubiłam w tym wszystkim, bo odnoszę wrażenie, że chociaż pomysł był świetny, to jednak z przedstawieniem czytelników i tej wizji świata Hazel Wood było miejscami gorzej. I to chyba było najgorsze w tym wszystkim, bo bardzo mi to utrudniało czytanie. • A bohaterowie? Alice czasem mnie irytowała i trochę nie rozumiałam jej postępowania, jednak z każdą kolejną stroną nazbierało to sensu. O! I koniecznie muszę jeszcze powiedzieć, że baaardzo spodobało mi się polskie tłumaczenie imion bohaterów ze świata baśni, jak na przykład Alice Trzykrotka. • Podsumowując więc moje odczucia względem tej książki są na prawdę mieszane. Z jednej strony jestem na tak, z drugiej mam jakieś swoje uwagi. Ale chyba koniec końców polecam, bo dla takiego fajnego motywu, jakim są baśnie, myślę, że warto poznać "Hazel Wood".
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Melissa Albert
Tłumaczenie:Krzysztof Puławski Jim Tierney
Wydawcy:Media Rodzina (2019-2023) Legimi (2022) NASBI (2019) ebookpoint BIBLIO (2019) must-read (2019) Penguin Books (2018)
ISBN:978-0-141-38866-3 978-83-8008-501-5 978-83-8008-637-1 978-83-8265-200-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo