Kobieta bez twarzy

Autor:
Anna Fryczkowska
Lektor:
Elżbieta Kijowska
Wyd. w latach:
2011 - 2019
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (5 głosów)

Po tragicznej śmierci męża Hanna Cudny rzuca wszystko i wraz z dziećmi ucieka na wieś. Ma tu uczyć angielskiego, uprawiać ogród i być szczęśliwa. Szybko jednak się okazuje, że wiejska sielanka to złudzenie: córka Hanny znajduje w pobliskim lesie zwłoki, nastoletni syn zaczyna się dziwnie zachowywać, a rodzice jednego z uczniów znikają bez śladu. Dopasowując elementy tej przerażającej układanki, Hanna trafia na pokłady zła w ludziach, którym ufała.

Kryminalna opowieść o zdeterminowanej kobiecie, która walczy o przywrócenie porządku w otaczającym ją kawałku wszechświata.

Najbardziej Kontrowersyjna Powieść Roku na Festiwalu Literatury Kobiet Pióro i Pazur oraz Najbardziej Wciągająca Powieść Roku w konkursie blogerów Książkowych Złota Zakładka.

***

„Za uśmiechami życzliwych sąsiadów kryje się fałsz, a za firankami wypucowanych okien prawdziwe zło… Z każdą stroną atmosfera się zagęszcza, do końca jednak nie wiedziałam, kto zabił. Ale kryminalna intryga to nie jedyny walor tej książki. Równie ważny jest klimat polskiej prowincji i jej obyczajowe realia, które autorce udało się doskonale uchwycić. Znakomita lektura!”

Teresa Zuń, dwutygodnik „Przyjaciółka”

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ot, takie se. Może być.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Anna Fryczkowska
Lektor:Elżbieta Kijowska
Wydawcy:Wydawnictwo Storybox.pl - Heraclon International (2019) Heraclon International - Story Box.pl (2019) Storybox.pl (2019) Legimi (2019) Wydawnictwo Edipresse Polska (2017) Prószyński Media (2011-2012) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (2011)
Serie wydawnicze:Asy Kryminału Mistrzynie Polskich Kryminałów Wielkie litery.pl Audiobook Audiobook - Heraclon International Duże Litery
ISBN:978-83-7648-739-7 978-83-7945-398-6 978-83-7945-689-5 978-83-7961-297-0 978-83-8146-936-4 978-83-8146-937-1 978-83-8146-938-8 83-7648-739-7 978-83-7648-738-7 978-83-7648-939-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo