Emilka i Maks na tropie Wielkanocy

Autor:
Ireneusz Korpyś
Ilustracje:
Anna Wiśnicka
Wydawca:
Wydawnictwo Świętego Filipa Apostoła (2019-2020)
Wydane w seriach:
Emilka i Maks - poszukiwacze przygód i dobrej zabawy
ISBN:
978-83-8077-062-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Jak, w przystępny sposób, wyjaśnić dzieciom sens Wielkanocy i przybliżyć wielkanocne tradycje? Z pomocą przychodzą bajkowi bohaterowie, Emilka i Maks. Dwie małe, rezolutne, ciekawe świata myszki są przewodnikiem w poznawaniu tradycji Wielkiej Nocy. Opowieść pełna przygód i zaskakujących zwrotów akcji. Dzieci wraz z Emilką i Maksem dowiedzą się czym jest Wielki Post, Niedziela Palmowa i Lany Poniedziałek, poznają potrawy wkładane do wielkanocnego koszyczka, dowiedzą się także, jaki jest sens świąt wielkanocnych. Dzięki temu książka jest nie tylko wciągającą opowieścią o przygodach Emilki i Maksa, jest także pomocą w przybliżeniu dzieciom tajemnicy Wielkanocy. Dużym atutem bajki jest szata graficzna, kolorowe ilustracje i delikatna kreska przyciągną oko nawet najbardziej wymagającego miłośnika rysunków. Emilka i Maks na tropie Wielkanocy to bajka, która bawi i uczy. [gandalf.com.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka dla dzieci przybliżająca obchody Świąt Wielkanocnych
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo