Lato Adeli

Autor:
Agnieszka Wolny-Hamkało
Ilustracje:
Agnieszka Kożuchowska
Wydawca:
Wydawnictwo Hokus Pokus Marta Lipczyńska-Gil (2019)
ISBN:
978-83-60402-71-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań

Agnieszka Wolny-Hamkało uwodzi językiem. Świat Adeli odsłania się w swojej grozie, pięknie i nadziei. Wolny-Hamkało opowiadając zwykłą historię zwykłej dziewczyny magicznie prowadzi nas na manowce, na obrzeża naszych wspomnień, uczuć, dawno wygasłych radości i pragnień. Zmysłowe ilustracje do książki wykonała Agnieszka Kożuchowska. Pięknie dopełniają tekst. „Między bąblami po ukąszeniach powstały ścieżki czerwonych zadrapań, linie, które łączyły się, jakby to była skórzana mapa gwiazd. A kiedy leżeli nad rzeką, Franek wodził palcem po lekko spuchniętych strupkach Adeli, jak w zabawie połącz punkty i pokoloruj obrazek”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W swojej najnowszej powieści Agnieszka Wolny-Hamkało przenosi nas na w gęste od zapachów, upalne lato na bezimiennym osiedlu. Adela, bohaterka książki „Nikt nas nie upomni” zaczyna dojrzewać. Nie jest już dziewczynką, nie jest też jeszcze kobietą i próbuje się odnaleźć w tym dziwnym stanie zawieszenia. A otoczenie jej w tym nie pomaga, gdyż na osiedlu wszyscy na siebie patrzą. Wieczorem, spacerując z psami, mieszkańcy przystają przy oknach. W rozświetlonych pokojach widać wyrwane z kontekstu gesty, poruszenie, czyjąś sylwetkę. Nawet, gdy Adela wyprowadza psa, czuje się jak aktorka na scenie. Szczególnie z jednego okna ktoś patrzy na nią uważnie. Są też przyjaciele dziewczyny, Franek i Julek, zafascynowani nią od początku… Co przyniesie to lato? Czy można zmienić się od cudzego spojrzenia? Czy można stać się dorosłym przez nieuwagę?
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo