Food Truck

Autor:
Horst-Rainer Rösner
Ilustracje:
Nikola Kucharska
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2018)
ISBN:
5902719470356
Autotagi:
druk
grafika
gry planszowe
książki
obiekty trójwymiarowe

Zostań właścicielem food trucków! Promocje i słoneczna pogoda pomogą ci zwiększyć zyski. Podejmij decyzję, co najbardziej opłaca się sprzedawać: hamburgery, pizzę, sushi czy koktajl z jarmużem? Zdobądź więcej zamówień niż konkurencja! /Nota wydawnicza/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tytuł: Food Truck • Producent: Nasza Księgarnia • Wiek: 8+ • Liczba graczy: 3-6 • Wyobraź sobie, że rzucasz wszystko i zamiast jechać w Bieszczady, kupujesz food trucka i sprzedajesz pyszne jedzenie. Widzisz to w głowie? Przenieś te marzenia do rzeczywistości i zagraj w Food Trucka! • Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby punktów. Gra ma prosty przebieg. Osoba, która rozpoczyna, wykłada dowolną kartę z trzymanych w ręku i kładzie na niej żeton. Następnie kolejne osoby również wykładają karty ze swoich zbiorów. Gracz rozpoczynający rozgrywkę wybiera którąś z kart przeciwników i zabiera do siebie. Musi ją położyć przed sobą na stole, dzieląc zdobyte karty na kolory (każdy kolor to inne danie oznaczone punktami). Kolejny ruch należy do gracza, od którego zabrano kartę. Ostatnia może zostać zabrana karta, na której leży żeton. Kolejne rundy wyglądają tak samo aż do momentu, gdy graczom skończą się karty. • Z jednej strony gra jest bardzo prosta i polega tylko na wybieraniu korzystnych dla siebie rozwiązań. Z drugiej strony w talii są nie tylko karty produktów w różnych kolorach, lecz także karty specjalne. Ich zadaniem jest na przykład podwojenie punktów w danym kolorze. Możliwe są też punkty ujemne. Podczas rozgrywki warto więc decydować się na takie karty, które mają jeszcze szansę zaplusować. • Food Truck to gra autorstwa Horsta-Rainera Rosnera. Ilustracje do polskiej edycji wykonała Nikola Kucharska. Jak zwykle jej rysunki są świetne, apetyczne, szczegółowe. Nie da się z niczym pomylić jej stylu. Co zachwyca w wykonaniu tej gry to nie tylko karty, lecz także piękne pudełko, które od razu przyciąga wzrok. • Zasady gry są dość jasne i logiczne. Dobrze, że pojawiają się karty specjalne, które dodają rozgrywce rumieńców. Karcianka uczy logicznego myślenia i sprytu, rozwija bystrość. Daje możliwość potrenowania przewidywania ruchów przeciwników. Jest też świetna jeśli chodzi o naukę współzawodnictwa. • Food Truck to szybka i prosta gra, w której jednak widoczna jest ogromna losowość. Przy rozgrywce w trzy osoby nie ma za dużego wyboru ruchów i możliwości, przez co można poczuć frustrację, zdobywając karty, które nie sami wybraliśmy, lecz zostały dostępne na stole. To sprawia, że gracz szybko się zniechęca. Możliwe, że w większym gronie gra lepiej się sprawdzi.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo