Cztery kąty i kot piąty

Autor:
Jadwiga Hockuba
Ilustracje:
Piotr Dumała
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2018)
ISBN:
978-83-950870-8-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
powieści
proza
wiersze
zbiory opowiadań
5.0

Opowiedziane wierszem i obrazem historie codzienne i odświętne, podróżne i dobranocne, na czekanie i rozmyślanie, a nawet na strachy z szafy. W nich między wersami i ilustracjami ukryta jest… prawdziwa magia. Opowieść, zaczyna się od białej kartki, jak większość bajek. Potem splatają się ze sobą losy mamy i taty, babci, dziadka, córki i synka i tajemniczych postaci, które pojawiają się znienacka. Tu nagle wyskakuje dama z kasztana, tak przychodzi pan Marzec lub myszka, gość wigilijny lub lale, które wydają bal. Zmieniają się pory roku, czas mija, a autorka baje baśń, która skłania do pytania i szukania odpowiedzi. Zaprasza do zabawy słowami i puszczenia wodzów fantazji, nie tylko od święta. Czego księżyc szuka nocą w ogrodzie? Kim jest dama z kasztana? I czy jeden kot może być bardziej koci, niż drugi? Odpowiedzi ukryte są w wierszach, choć każdy może poszukać też własnych…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • 6-8 lat • Wśród tytułów książek z poezją dla dzieci jest kilka, które zasługują na uwagę. Z pewnością należy do nich książka autorstwa Jadwigi A. Hockuby Cztery kąty i kot piąty. Znaleźć w niej można wiersze nie tylko na różne okazje (Boże Narodzenie, Wielkanoc), ale również na każdą porę roku, na dobranoc, a nawet na strachy z szafy. Autorka w poetycki, magiczny sposób przenosi młodego czytelnika do krainy wyobraźni. Wiersze stanowią wspaniałą zachętę do zabawy słowami oraz puszczenia cugli fantazji. Jadwiga A. Hockuba jest tłumaczką, pisze wiersze i opowiadania dla dzieci, które często można później znaleźć w szkolnych podręcznikach. Największą przyjemność sprawia jej, że może młodym czytelnikom pokazać to, co niezwykłe i nieoczywiste, magię otaczającego świata. • Książka Cztery kąty i kot piąty została pięknie zilustrowana przez Piotra Dumałę, twórcę filmów animowanych i fabularnych, plakatów, ilustracji do książek, ale też wierszy, opowiadań oraz scenariuszy filmowych. Ilustracje do książki z wierszami dla dzieci stworzył po raz pierwszy i do tego na tabliczkach gipsowych. Efekty jego pracy są zachwycające i wspaniale współgrają z tematyką oraz klimatem wierszy. Lekturę serdecznie polecam rodzicom do czytania z dziećmi w wieku 6–8 lat, szczególnie na długie, zimowe wieczory. • Małgorzata Koźma • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo