Jestem dzieckiem książek

Tytuł oryginalny:
Child of books
Autorzy:
Sam Winston
Oliver Jeffers
Tłumacz:
Agata Mietlicka-Osadowska
Ilustracje:
Oliver Jeffers
Wydawca:
Wydawnictwo Tekturka (2018-2019)
ISBN:
978-83-947600-8-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
publikacje dydaktyczne
2.5 (2 głosy)

Książka roku dla dzieci - zwyciężczyni prestiżowej nagrody Bologna Ragazzi Award 2017. Przetłumaczona na ponad 20 języków przepiękna, poetycka opowieść o potędze wyobraźni. Mała dziewczynka przemierza na swej tratwie morze słów i przybywa do domu młodego chłopca. Zaprasza go na wspólną wyprawę do świata opowieści, w którym - dzięki odrobinie wyobraźni - wszystko może się zdarzyć. "Jestem dzieckiem książek" została stworzona przez uznanych na całym świecie artystów Olivera Jeffersa i Sama Winstona. Zawiera unikalne ilustracje składające się z tekstów książek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mnie nie zachwyciła... Właściwie ciężko nawet określić dla kogo ta książka - ani dla dzieci, bo mojej córki zupełnie nie zainteresowała, ani dla dorosłych, bo jednak zbyt banalna. Na plus - ilustracje, ale ogólne wrażenie - bez efektu woow.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo