Ignacy i Mela na tropie złodzieja: Zagadka teatru

Autor:
Zofia Staniszewska
Lektor:
Artur Barciś
Ilustracje:
Artur Nowicki
Wydawcy:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2018-2020)
Wydawnictwo Sonia Draga (2019)
Legimi (2019)
Wydane w seriach:
Ignacy i Mela na tropie złodzieja
Ignacy i Mela na tropie złodzieja - Zofia Staniszewska
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Debit
ISBN:
978-83-8057-260-7, 978-83-8057-379-6
978-83-8057-386-4
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań

Piąty tom przygód dociekliwych detektywów. Do premiery sztuki zostały tylko 4 godziny 7 minut i 3 sekundy i dokładnie w tym momencie ginie wyjątkowa harfa, bez której nie może odbyć się przedstawienie. Czy Ignacy i Mela odnajdą złodzieja i pomogą na czas aktorom? Co kryje się w rupieciarni na strychu ośrodka kultury? O czym można usłyszeć będąc zamkniętym w rekwizytorni pośród peruk, żyrandoli i balowych sukien?Wciel się w rolę detektywa - wybierz zakończenie!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ktoś ukradł harfę! Do premiery komedii Kto udusił Mazurka struną od harfy, niech się natychmiast przyzna w lokalnym domu kultury zostały cztery godziny, a głównego rekwizytu nie ma! Na dodatek harfa była pożyczona z muzeum! Co się z nią stało? W jaki sposób ktoś wyniósł niepostrzeżenie tak duży instrument i jaki miał powód? Na pomoc zostaje wezwana policja, ale prywatne śledztwo rozpoczynają też Ignacy i Mela – sprytne rodzeństwo, które uwielbia rozwiązywać zagadki. Dzieci analizują, zaglądają w każdy kąt i zastanawiają się nad motywem kradzieży. Czy uda im się rozwiązać tajemnicę i odnaleźć harfę przed premierą? Tego nie zdradzę, ale zachęcam do sięgnięcia po Zagadkę teatru, zwłaszcza że w środku czeka niespodzianka od autorki: czytelnik, w zależności od swoich podejrzeń, może wybrać jedno z dwóch dostępnych zakończeń. Książka Zofii Staniszewskiej została przygotowana przez Wydawnictwo Debit. Prawie na każdej rozkładówce • znajdziemy czarno-białe ilustracje autorstwa Artura Nowickiego. Pozycję mogę polecić dzieciom powyżej ósmego roku życia. Mimo że wygląd i tematyka książek z serii Ignacy i Mela na tropie złodzieja przypomina popularną serię Martina Widmarka o Lassem i Mai, mogą być one trudniejsze w odbiorze, choćby ze względu na większą liczbę • bohaterów. Warto jednak podsunąć ją zarówno molikom książkowym, które • połknęły całą serię szwedzkiego pisarza, jak i początkującym detektywom. • Anna Szczerbowska
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo