Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania:

Przewodnik dydaktyczny

Autorzy:
Paweł Chruściel
Wiesława Ciechaniewicz
oraz:
Wiesława Ciechaniewicz
Wydawcy:
PZWL Wydawnictwo Lekarskie (2018)
IBUK Libra (2018)
ISBN:
978-83-200-5572-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
wychowanie

Część 1 : Edukacja zdrowotna ; 1. Podstawowe pojęcia; 2. Teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej; 3. Funkcje i kompetencje edukatora zdrowia; 4. Konstruowanie programu edukacji zdrowotnej; 5. Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej; 6. Edukacja zdrowotna w kontekście procesu kształcenia; 7. Miejsce diagnozy w edukacji zdrowotnej; 8. Adresaci edukacji zdrowotnej; 9. Otoczenie i zasoby w edukacji zdrowotnej; 10. Cele kształcenia a cele edukacji zdrowotnej; 11. Metody i techniki edukacji zdrowotnej; 12. Formy kształcenia i formy pracy; 13. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 14. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 15. Samokształcenie 96 Część 2 : Teoria wychowania; 16. Pedagogika jako dyscyplina praktyczna; 17. Psychologiczne i pedagogiczne teorie wychowania; 18. Ontogenetyczny rozwój człowieka; 19. Struktura procesu wychowania; 20. Cele i wartości w wychowaniu; 21. Środowisko wychowawcze; 22. Podmiotowość w relacjach wychowawczych; 23. Metody i techniki pracy wychowawczej; 24. Trudności wychowawcze; 25. Wychowanie seksualne; 26. Kontrola i ocenianie w procesie wychowawczym ; 27. Samowychowanie.[K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo