Burzliwa młodość:

Elżbieta żona Jagiełły

Autor:
Alina Zerling-Konopka
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Rytm (2017-2023)
ISBN:
978-83-7399-760-8, 978-83-7399-991-6
Autotagi:
biografie
druk
książki
powieści
proza
1.5 (2 głosy)

Pierwsza część cyklu. Opowieść o kobiecie kochanej przez króla, lecz znienawidzonej przez dwór. Dramatyczne dzieje Elżbiety Granowskiej, która zanim została królową, przeżyła wielką miłość i gorzkie upokorzenie. Jest to bogaty fresk historyczny i obyczajowy, który daje interesujące tło spiskom, zasadzkom i intrygom. Kolejny tom nosi tytuł "Kapryśne koło fortuny : Elżbieta żona Jagiełły".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książkę wydano w formie pułapki na czytelnika. Brak widocznej informacji, że jest to pierwszy tom. Nie ma jej też w katalogu biblioteki, a drugiego tomu – w jej księgozbiorze. Nie jest to dzieło wybitne, a wydanie – nazbyt staranne. Narracja jest dość monotonna, bez wyraźnych punktów kulminacyjnych, co chwilami jest wręcz nużące (gadulstwo). Nie brak anachronizmów i poważnych błędów merytorycznych. Akcja toczy się pod koniec XIV w., a Autorka każe rolnikom na terenie dzisiejszej Słowacji uprawiać "szczególnie kukurydzę", choć trafiła tam w połowie XVIII w. Część akcji toczy się na terenie wschodniej Słowacji (wtedy części Królestwa Węgier), dla Autorki są to... Morawy. W kaplicy w starym podupadłym zameczku "zagrzmiały organy", które wtedy były tylko w nielicznych dużych ośrodkach i zaczynały wchodzić do użytku. W książce nie brak błędów językowych. Pojawiają się błędy interpunkcyjne, w tym nieudolne użycie znaku zapytania, literówki, błędy ortograficzne, wreszcie rażące kolokwializmy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo