Drzewa

Autorzy:
Wojciech Grajkowski
Piotr Socha
Ilustracje:
Piotr Socha
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2015-2022)
ISBN:
978-83-65341-64-8, 978-83-8150-388-4
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Nowa książka twórców bestsellerowych „Pszczół” – bajecznie kolorowy wielkoformatowy album o drzewach. Odwiedź niezwykły świat drzew. Zobacz, kto w nich mieszka, kto je zjada, kto przenosi ich nasiona. Obejrzyj te najwyższe, najstarsze i najgrubsze. Spotkaj enty, Adama i Ewę, Robin Hooda i Buddę. Przyjrzyj się pracy drwala i zobacz, jakie budowle, instrumenty i wehikuły można zrobić z drewna. Poznaj drzewo życia, drzewo ludojada i święty figowiec. Zajrzyj do lasu. Zapuść się w puszczę. Na książkę składają się ponad 34 wielkoformatowe tablice, z których każda to misternie skomponowana plansza. Kolorowe ilustracje są pełne szczegółów, a krótki przystępny tekst nie tylko objaśnia to, co się na nich znajduje, ale też zawiera wiele dodatkowych informacji i ciekawostek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mamy szczęście żyć w czasach, w których możemy przebierać do woli w poszukiwaniu prawdziwych arcydzieł. Do takich z pewnością należy pozycja autorstwa Piotra Sochy i Wojciecha Grajkowskiego pt. Drzewa. • Pozycja równie doskonała i dopracowana, jak pierwsza książka tych autorów pt. Pszczoły. Rozpoczyna ją opis budowy drzew, począwszy od liścia po korzenie. Z albumu dowiemy się także, jaki wpływ na drzewa mają pory roku, co zawdzięczamy im my – ludzie oraz zwierzęta. Tłumaczymy dzieciom od najmłodszych lat, że to właśnie roślinom zawdzięczamy tlen; warto uzupełnić tę wiedzę o inne, równie istotne role tych organizmów. Jakie? Sprawdźcie sami. Warto, ponieważ to wiedza podana w doskonałej formie literackiej, wytłumaczona w sposób arcyciekawy, opatrzona cudnymi ilustracjami. Dzieci wpatrują się w nie z zachwytem, a duży format książki pozwala skupić się na każdym najmniejszym detalu. • Drodzy rodzice, budowanie wiedzy i świadomości przyrodniczej należy rozpoczynać możliwie jak najwcześniej. Edukacja ta ma ogromny wpływ • na proces wychowania naszych pociech. Rozwija u nich pozytywny i odpowiedzialny stosunek do otaczającej nas przyrody, kształtując tym samym ich system wartości i moralność. My, rodzice, odgrywamy ogromną rolę w procesie nauki obserwacji otaczającego nas świata przez nasze dzieci. To my jako pierwsi zapoznajemy je z pięknem fauny i flory podczas codziennych spacerów, a także w czasie dalszych wypraw. Na tej drodze warto sięgać po najlepsze narzędzia. Zapraszamy do Biblioteki Kraków po magiczny egzemplarz Drzew. • Dorota Bojeczko • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo