Twój Vincent

Zdjęcia:
Tristan Oliver
Łukasz Żal
Reżyseria:
Dorota Kobiela
Kompozytor:
Clint Mansell
Scenariusz:
Jacek Dehnel
Wydawca:
Agora
ISBN:
978-83-268-2673-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie - Katalog centralny
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

„Twój Vincent” to pierwsza pełnometrażowa animacja malarska wyreżyserowana przez Dorotę Kobielę i Hugh Welchmana. Film, który jest biografią Vincenta van Gogha, przywołuje na ekran jego malarstwo, a jednocześnie opowiada o życiu artysty, pełnym pasji, ale też dramatów, oraz o jego tajemniczej śmierci. „Twój Vincent” został nakręcony najpierw jako typowy film aktorski, a następnie każda klatka została ręcznie przemalowana. Efekt końcowy to połączenie gry aktorskiej i kunsztu malarskiego animatorów, którzy wszystkie postacie odtworzyli za pomocą farby olejnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dla mnie rewelacja film nakręcony z namalowanych obrazów nigdy czegoś takiego nie oglądałam. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Zdjęcia:Tristan Oliver Łukasz Żal
Reżyseria:Dorota Kobiela
Produkcja:Sean Bobbitt BreakThru Films Ivan Mactaggart Trademark Films Hugh Welchman
Kompozytor:Clint Mansell
Aktorzy:Douglas Booth Jerome Flynn Robert Gularczyk Helen McCrory Chris O'Dowd Saoirse Ronan John Sessions Józef Pawłowski Robert Więckiewicz Danuta Stenka Jerzy Stuhr Zofia Wichłacz Włodzimierz Matuszak Olga Frycz Maciej Stuhr
Scenariusz:Jacek Dehnel
Wydawca:Agora
ISBN:978-83-268-2673-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo