Warstwowa budowa lasu

Autor:
Artur Sawicki
Ilustracje:
Mariusz Lubka
Andżelika Bielańska
Robert Dzwonkowski
oraz:
Wojciech Gil
Wydawca:
Multico Oficyna Wydawnicza (2010-2023)
Wydane w seriach:
Młody Obserwator Przyrody
edukacja i zabawa
ISBN:
978-83-7073-769-6, 978-83-7763-639-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
3.0

Seria kolorowych zeszytów „Młody obserwator przyrody” powstała, by ułatwić dzieciom poznanie i pokochanie polskiej przyrody. Podpowiada, jak zainteresować dziecko otaczającym nas środowiskiem. Ten zeszyt zawiera podstawowe informacje na temat warstwowej budowy lasu. Dzieci dowiedzą się z niego, że poszczególne warstwy lasu są tworzone przez charakterystyczne rośliny i zamieszkiwane przez różne zwierzęta. Zrozumieją, że las jest skomplikowanym organizmem, składającym się z wielu różnych elementów. Znajdą tu też wskazówki, jak powinny zachowywać się podczas wizyty w lesie. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Publikacja popu­larn­onau­kowa­ stanowiąca zbiór wybranych informacji bazowych i ciekawostek z szeroko rozumianej tematyki leśnej wraz z zadaniami aktywizującymi dla dzieci. Rozmieszczenie treści przypomina nieco strony czasopisma przyrodniczego lub zeszytu ćwiczeń. Nie są zapisem jednorodnym, nie ma wyraźnych rozdziałów i akapitów. Zamiast tego otrzymujemy wyróżnione tematyczne działy z kolumnami krótkich tekstów pod obrazami w formie grafik lub zdjęć. W publikacji znajdziemy też ilustracyjne przedstawienie pięter lasu na dwustronicowej rozkładówce. • Jako zbiór traktujący o warstwowej budowie lasu jest dość dobrze skrojony na potrzeby dziecka niez­orie­ntow­aneg­o w tej tematyce, choć forma rozmieszczenia informacji w poszczególnych działach mnie osobiście nie przekonuje i przebodźcowuje. Brakuje też choćby minimalnego rozwinięcia tematu lasów gospodarczych poprzez przedstawienie przemysłu drzewnego i innych sposobów wykorzystania leśnych surowców przez człowieka w odniesieniu do poszczególnych pięter.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo