Tutu:

opowieść o śwince, która marzyła o rajskiej wyspie

Autor:
Barbara Gawryluk
Ilustracje:
Elżbieta Śmietanka-Combik
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (2018-2021)
Wydane w seriach:
Seria z Parasolem
Z Parasolem
ISBN:
978-83-7672-574-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Jeśli ma się przyjaciół, to wszystko staje się możliwe. Pajda to wesoły osioł. Radek to sprytny szczur. Dowoza to koza, niezbyt rozgarnięta. Lucek to zarozumiały struś. Leonard to odważny legwan. Wszyscy są przyjaciółmi małej piegowatej świnki Tutu. Dzięki nim Tutu może wyruszyć na poszukiwanie rajskiej Wyspy Świnek. W podróży czeka ją wiele niebezpiecznych sytuacji, ale Tutu lubi przygody i umie walczyć o swoje marzenia. Jak każde dziecko!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pogoda nie rozpieszcza dzieci słonecznymi promieniami. Bibliofile dobrze wiedzą, że na niepogodę najlepsza jest książka. Szczególnie z promienną, rajską okładką i mądrą zawartością. Tak oto przedstawiłam kolejną propozycję dla naszych najmłodszych czytelników: „Tutu. Opowieść o śwince, która marzyła o rajskiej wyspie” Barbary Gawryluk. • Trudno zliczyć zalety tej pozycji, ale spróbuję. Po pierwsze i najważniejsze, historia małej… świnki pokazuje najmłodszym, że najważniejsze jest nasze wnętrze, a nie to jak wyglądamy. Nigdy nie powinno to być powodem wyśmiewania czy dokuczania, bo każdy jest wyjątkowy, a dzięki temu świat nie jest nudny. • Ponadto książeczka przekonuje jak ważna jest przyjaźń i miłość najbliższych. Życzliwość, wsparcie i pomoc innych bohaterów książki przybliża małą Tutu do spełnienia swojego marzenia. Jednocześnie za sprawą jej przygód widać jak przydatna w osiąganiu sukcesów jest odwaga i wytrwałość. • Prócz wszystkich tych uniwersalnych wartości, warto dodać, że książka wzbogaca zasób słownikowy czytelników, zawiera w sobie elementy z wiedzy geograficznej, zachęca do próbowania nowych smaków. Zakładam, że po lekturze, niejedno dziecko zapyta rodzica o to, czy taka wyspa naprawdę istnieje. I tu pojawia się wspaniała okazja na kolejne ciekawie spędzone chwile z pociechą. • Grzechem byłoby nie wspomnieć o Elżbiecie Śmietance, której ilustracje są jak wisienka na torcie. • Pozycję dodaję do jednych z moich ulubionych lektur dla najmłodszych. • Kamila Sośnicka •
    +2 wyrafinowana
  • Bo najważniejsze – to pięknie się różnić /B. Gawryluk/ • Czy świnki mogą mieć marzenia? Czy potrafią za czymś tęsknić, o coś walczyć, czegoś się bać? Czy mają przyjaciół? Oczywiście, że tak! Każde dziecko może się o tym przekonać czytając lub słuchając najnowszej książki Barbary Gawryluk „Tutu: opowieść o śwince, która marzyła o rajskiej wyspie”. • [Spoiler] „Tutu…” to niezwykle ciepła i ujmująca książka dla dzieci. Barbara Gawryluk pięknie kreśli sylwetki i perypetie przyjaciół z wiejskiej zagrody, którzy choć tak bardzo się różnią między sobą, to wspaniale potrafią się porozumieć, a gdy przychodzi potrzeba – zjednoczyć i pomagać sobie nawzajem. Lektura książki stanowi dobry punkt wyjścia do rozmowy z dzieckiem na temat inności, siły przyjaźni, bezinteresownej chęci niesienia pomocy, odwagi, wiary w siebie i tego, że warto mieć marzenia i o nie walczyć. To bardzo mądra opowieść dla najmłodszych zilustrowana pięknymi, bajecznie kolorowymi rysunkami autorstwa Eli Śmietanki. • Biblioteka Kraków • Małgorzata Koźma
    +2 wyrafinowana
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo