Zalękniony mózg:

jak dzięki sile neuronauki pokonać zaburzenia lękowe, ataki paniki i zamartwianie się

Tytuł oryginalny:
Rewire your anxious brain
how to use the neuroscience of fear to end anxiety, panic, & worry,
Autorzy:
Catherine M. Pittman
Elizabeth M. Karle
Tłumacz:
Aleksandra Haduła
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2018)
Legimi (2018)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
ISBN:
978-83-233-4402-5, 978-83-8179-586-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Przeprogramuj swój sposób myślenia i zacznij żyć bez lęku!Osoby zmagające się z napadami lęku często nie są świadome mechanizmów i miejsc powstawania tego odczucia. Neuronauka określa je bardzo precyzjnie - lęk rodzi się w ciele migdałowatym odpowiadającym za reakcje na zewnętrzne bodźce typu „walcz lub uciekaj” oraz w korze mózgowej związanej z naszymi myślami, czyli zamartwianiem się, obsesjami i ruminacjami. Co jednak ważniejsze, współczesna wiedza o budowie mózgu pozwala nam wreszcie przejąć nad nim kontrolę!Autorki przedstawiają sprawdzone strategie walki z lękiem oparte na najnowszych badaniach w dziedzinie neuronauki. W zrozumiały sposób omawiają, w jaki sposób lęk powstaje w mózgu i pokazują, jak wykorzystać te informacje w praktyce. Zawarte w książce ćwiczenia i wskazówki uczą m.in., jak rozpoznawać i eliminować objawy nadchodzącej paniki, wyciszać lęk przed zaśnięciem czy modyfikować negatywne schematy myślowe – a tym samym odzyskać panowanie nad własnym życiem.„Jest to publikacja niezwykła pośród wielu książek samopomocowych dla osób z zaburzeniami lękowymi. Autorki przedstawiają wiedzę na temat funkcjonowania mózgu w przystępny sposób, który nie przytłacza czytelnika specjalistyczną terminologią. Neuronauka staje się podstawą strategii zmniejszania poczucia dezorientacji, strachu i wstydu”.– Sally Winston, doktor psychologii, dyrektor Anxiety and Stress Disorders Institute of Maryland w Towson „Dzięki temu poradnikowi odkryjesz tajemnice strachu, fobii, paniki i niepokoju, a także poznasz strategie, które zwiększą twoją odporność psychiczną”.– Reid Wilson, autor książki Don’t PanicCatherine Pittman jest profesorem nadzwyczajnym Saint Mary’s College w Notre Dame w stanie Indiana. Jako psycholog kliniczny specjalizuje się w leczeniu uszkodzeń mózgu i zaburzeń lękowych, prowadzi też prywatną praktykę w South Bend. Jest członkiem Anxiety and Depression Association of America (ADAA). Organizuje warsztaty i seminaria dotyczące lęku i stresu.Elizabeth M. Karle zarządza księgozbiorem Cushwa-Leighton Library w Saint Mary’s College w Notre Dame. Współpracując z Catherine Pittman, dzieli się nie tylko wynikami badań naukowych, lecz także własnym doświadczeniem osoby cierpiącej na zaburzenia lękowe.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo