Rycerz, który nie chciał walczyć

Tytuł oryginalny:
Knight who wouldn't fight
Autor:
Helen Docherty
Ilustracje:
Thomas Docherty
Tłumacz:
Katarzyna Huzar-Czub (1977-2022)
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2018-2021)
Wydane w seriach:
Amberek
Przyjazna Łapka
te książki kochają dzieci na całym świecie!
ISBN:
978-83-241-6644-2, 978-83-241-7254-2
978-83-241-7470-6, 978-83-241-7707-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
poezja
proza
wiersze
zbiory opowiadań
4.8 (5 głosów)

Jak pokonać smoka? Czy wystarczy mu poczytać? "Leoś łagodnym był rycerzem / i bardzo dobre serce miał. / Inni rycerze chcieli walczyć, / on – ciągle tylko czytać chciał. / Najmniejszej muchy by nie skrzywdził. / Dobry i miły był dla każdego. / Rodzice mówili: / – Rycerz ma WALCZYĆ! / Lecz on nie bardzo wiedział, dlaczego." Kiedy rodzice wyprawiają Leosia, by walczył ze smokiem, dają mu miecz i tarczę, a on zabiera ze sobą też mnóstwo książek... (Z okładki).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna wierszowana książka, przyjemny przekaz, dobre tłumaczenie, treść dopasowana do wieku.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo