Rycerz, który nie chciał walczyć

Tytuł oryginalny:
Knight who wouldn't fight
Autor:
Helen Docherty
Ilustracje:
Thomas Docherty
Tłumacz:
Katarzyna Huzar-Czub (1977-2022)
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2018-2021)
Wydane w seriach:
Amberek
Przyjazna Łapka
te książki kochają dzieci na całym świecie!
ISBN:
978-83-241-6644-2, 978-83-241-7254-2
978-83-241-7470-6, 978-83-241-7707-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
poezja
proza
wiersze
zbiory opowiadań
4.8 (4 głosy)

Jak pokonać smoka? Czy wystarczy mu poczytać? "Leoś łagodnym był rycerzem / i bardzo dobre serce miał. / Inni rycerze chcieli walczyć, / on – ciągle tylko czytać chciał. / Najmniejszej muchy by nie skrzywdził. / Dobry i miły był dla każdego. / Rodzice mówili: / – Rycerz ma WALCZYĆ! / Lecz on nie bardzo wiedział, dlaczego." Kiedy rodzice wyprawiają Leosia, by walczył ze smokiem, dają mu miecz i tarczę, a on zabiera ze sobą też mnóstwo książek... (Z okładki).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo