Zagadka jaskini:

Ignacy i Mela na tropie złodzieja

Autor:
Zofia Staniszewska
Ilustracje:
Artur Nowicki
Wydawca:
Wydawnictwo Debit (2018-2019)
ISBN:
978-83-8057-219-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Czym różni się nocek od nocnika? Do czego potrzebny jest pustelnikowi szkielet? Jakich skarbów strzeże gnom w jaskini i dlaczego wyginęły mamuty? I najważniejsze pytanie: czy można zahamować proces wielkiego wymierania życia na Ziemi? Pomóż Meli i Ignacemu rozwikłać zagadkę zniknięcia najdłuższego na świecie kła tygrysa szablozębnego. Czy przeszkodzą im w tym Szalona Ekolog lub badacz skamieniałości, których dzieci spotkają podczas wycieczki w Góry Złote? Detektywistyczne opowiadanie o bliźniakach, niepodobnych do siebie jak pies i kot, zabierze Cię w podróż do świata pełnego niespodzianek, gdzie wszystko może się wydarzyć. Nawet to, że Ty pierwszy wpadniesz na trop złodzieja! Uwaga: ta część cyklu Ignacy i Mela na tropie
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo