Pierwszy róg

Tytuł oryginalny:
Erste Horn
Autor:
Richard Schwartz
Tłumacz:
Agnieszka Hofmann
Wydawcy:
Wydawnictwo Initium (2018)
ebookpoint BIBLIO (2018)
Wydane w seriach:
Tajemnica Askiru
Geheimnis von Askir
ISBN:
978-83-62577-68-2, 978-83-62577-69-9
978-83-67545-12-9
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.0 (3 głosy)

Wszystko ma swój początek w zasypanej śniegiem gospodzie w górach dalekiej Północy. Stary wojownik Havald, zmęczony życiem i wieczną walką, tajemnicza czarodziejka Leandra, niebezpieczny przywódca bandy łupieżców i mroczna elfka o szczególnych upodobaniach seksualnych. Każde szuka czegoś innego. Każde podąża w inną stronę. Kim są naprawdę? Dokąd zmierzają? Żadne z nich nie wie, że głęboko pod gospodą krzyżują się prastare linie mocy. Kiedy siarczysty mróz i burza śnieżna odcinają podróżnych od świata, wybucha panika: krwawy mord wskazuje na to, że w pobliżu czai się bestia. Czy Havald i Leandra mogą komuś zaufać? Trop prowadzi do legendarnego królestwa Askiru Intensywna, gęsta atmosfera, znakomite dialogi i fenomenalnie wykreowani bohaterowie to tylko przedsmak monumentalnego eposu o walce z przepotężnym Imperium Thalaku. Pierwszy Róg rozpoczyna cykl fantasy, który porwał kilkusettysięczną rzeszę czytelników na całym świecie. Tajemnicza, magiczna przygoda wciąga już od pierwszych stron. "Bez upiększeń, prosto z mostu, mocne, mroczne i rewelacyjne!" Hans Schuhmacher "Bardziej wciągającej i porywającej nie ma." phantastik-couch

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna książka, zastosowany pierwszoosobowy styl narracji jest genialny.
  • Znacie? - Znamy. No to poczytajcie - powinno podsumować całość, ale nie oddaje niesmaku, który zmusił mnie do odłożenia tej książki. • Nie tylko jest to kalka ze znanych wątków fantastycznych - ludzie odcięci od świata przez śnieżycę i obowiązkowa zabawa w "łapaj wilkołaka" były motywami przewodnimi co najmniej trzech opowiadań, które przeczytałam wcześniej (i, niestety, wszystkie lepsze od tej książki). Jeszcze gorszy jest wątek "stary człowiek i może" - to nie błąd ortograficzny. Główny bohater zamierza zejść z tego świata "ze starości", ale po napotkaniu młodziutkiej i niedoświadczonej niewiasty i sprowadzeniu jej do parteru (w przenośni i dosłownie) - nagle poczuł, "że jeszcze może!" A jak jeszcze popracuje nad zniszczeniem jej samooceny, dowodząc jej, że to nie wyszkolenie i umiejętności posiada, ale wszyscy dawali jej fory - to już może, że ho ho! I (przedziwna logika autora) po takim przeczołganiu śliczna idealistka zakochuje się w cynicznym i wrednym dziadku Jaaasne... Cóż, najwyraźniej autor tęskni do "starych dobrych czasów" - kiedy panny, nawet te w powieściach fantasy znały swoje miejsce - jako podnóżek bohatera. • Dałabym "0" gwiazdek, ale nie ma takiej opcji.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo