Papiernik, czyli Skąd się biorą opowieści

Autor:
Roch Urbaniak
Wydawcy:
Wydawnictwo Tadam Część Grupy Wydawniczej Vectio (2018)
Vectio Grupa Wydawnicza
ISBN:
978-83-949890-2-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
5.0 (4 głosy)

Papiernik. Kim jest? Czym się zajmuje? Nie macie pojęcia, jak ważne są te pytania. Bo jak myślicie, skąd się biorą opowieści? Same do nas przychodzą? Albo do tych, którzy przekazują je innym w książkach i przy ogniskach? Myślicie, że nagle pojawiają się ni stąd, ni zowąd i pozwalają się oswoić? A skąd! Opowieści są sprytne i nie tak łatwo je złapać. A co dopiero nakłonić do tego, żeby pozwoliły się opowiedzieć. A żeby złapać opowieść, której jeszcze nikt nigdy nie słyszał - o! moi drodzy - do tego potrzeba fachowca. Do tego potrzeba Papiernika. W książce, którą trzymacie w rękach, będziecie mieli okazję go poznać. Dowiedzieć się, na czym polega jego trudna sztuka, i zobaczyć kilka z jego najpilniej strzeżonych skarbów. Historie, które jeszcze nigdy nie zostały opowiedziane!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fantastyczne ilustracje! Ciekawe i poruszające historie.
  • W tym roku nakładem Wydawnictwo Tadam ukazała się niezwykła 64-stronicowa książka pt. Papiernik czyli skąd się biorą opowieści. Wstęp stanowi ośmiostronicowy komiks Papiernik, pierwotnie przygotowany w 2014 roku na konkurs krótkiej formy komiksowej organizowany w czasie 25. edycji Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. Otrzymał Grand Prix. Później był prezentowany na wystawie grupowej Międ­zyna­rodo­wego­ Festiwalu Komiksu w Lizbonie. Tytułowa postać opiekuje się papierem i jego historiami. Tworzy papierowe ptaki, które wypuszcza rankiem, by powróciły z opowieściami. To alegoria pracy artysty, papierowe ptaki to uwolniona wyobraźnia, pomysły i szkic, z których wyłaniają się obrazy. • Główna część książki to 14 opowieści z morałem, które są dopełnieniem 15 reprodukcji obrazów artysty. Często tytuły obrazów są zarazem tytułem opowieści. Opowieści tekstowe napisane są esencjonalnie, wartko, prostym współczesnym językiem, często często przewrotnie i z poczuciem humoru, nie brakuje elementów grozy, ale wszystko dobrze się kończy. Narratorem opowieści jest Papiernik, rozgrywają się one w wielu egzotycznych albo fantastycznych miejscach, nawiązują do mitów, baśni, legend i historii. Przekazują szlachetne wartości i zasady sprawiedliwości, za popełnioną winę jest kara. Przeznaczone są zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Okładka wita nas metaforycznym obrazem Twierdza jaskółek, duży format książki char­akte­ryst­yczn­y dla albumu jest jej dodatkowym atutem. Książka może stanowić ozdobę biblioteki, po którą sięga się, by zakosztować estetycznej przyjemności. Ma jeszcze dodatkowe przesłanie – pochwałę czytelnictwa, jako drogę do mądrości. W książce przywoływane są tajemne i magiczne księgi m.in. księga rekordów, książka kucharska oraz biblioteki z Aleksandrii, Londynu, Oksfordu, Harvardu i Miscatonic), a my zapraszamy do filii Biblioteki Kraków, po tę piękną, autorską w dwójnasób książkę. Dociekliwych odsyłam do autorskiej strony autora rochurbaniak.com, na której są publikowane kolejne komiksy, inne obrazy oraz informacje o artyście. • Barbara Zajączkowska • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo