Jajo:

jajka w gnieździe i kosmosie, czyli Kogel-mogel dla dociekliwych

Inne tytuły:
Kogel-mogel dla dociekliwych
Autor:
Eliza Piotrowska
Ilustracje:
Asia Gwis
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2018)
ISBN:
978-83-10-13243-7, 978-83-10-13257-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Według starożytnych Rzymian wszystko zaczyna się ab ovo, czyli "od jajka": z wielkiego jaja powstała Ziemia, a ze skorupy Niebo. Życie na Ziemi też powstaje z jajek, tyle że mniejszych. Jaja rozpoczynały wszystkie rzymskie uczty, dziś królują na wielkanocnych stołach… Warto więc przyjrzeć się im bliżej: porównać jaja ptaków, gadów (także tych prehistorycznych), płazów, ryb, owadów i nawet ssaków. Sprawdzić zastosowanie jaj w kuchni, nauce, architekturze i wzornictwie, obejrzeć inspirowane nimi dzieła sztuki. A także poznać ludzi, którzy wolą trzymać się od nich z daleka… Ta książka to prawdziwy literacki kogel-mogel, w którym w doskonałych proporcjach zmieszane są zjawiskowe ilustracje oraz tekst pełen fascynujących ciekawostek. [nk.com.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Które jajko jest największe? Dlaczego czasami są dwa żółtka? I czemu Salvador Dali malował jajka? Odpowiedzi na te pytania i wiele innych można znaleźć w książce Elizy Piotrowskiej „Jajo. Jajka w gnieździe i kosmosie, czyli kogel-mogel dla dociekliwych”. • Napisana bardzo przystępnym językiem, pełna wiedzy, ciekawostek i humoru przeprowadzi rodziców i dzieci przez historię jajka w przedziwnych dziedzinach. Począwszy od Rzymian, poprzez morze i mrówki, aż do kosmosu – okazuje się, że historia jaja w wielu kontekstach to jedna z najbardziej ekscytujących przygód. To nie tylko kury, ptaki i ryby, ale również Kolumb, Faberge, pisanki, skorupki, a nawet człowiek; podobno od jajka wszystko się zaczęło. Fantastyczne ilustracje Asi Gwis dodają książce niezwykłego uroku. • „Jajo. Jajka w gnieździe i kosmosie, czyli kogel-mogel dla dociekliwych” to ponad 90 stron faktów, ciekawostek i wspaniałej zabawy w odkrywanie informacji na temat jajka. Czytając należy pamiętać, że czym skorupka za młody nasiąknie, tym na starość trąci, a jajko może okazać się mądrzejsze od kury (szczególnie jeśli książkę przeczyta dziecko bez rodzica), najważniejsze jest jednak to, że akurat z tą książka nie trzeba obchodzić się jak z jajkiem. • Jolanta Oleksa • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo