Stopy

Tytuł oryginalny:
Ashi-no ura-no hanashi
Tłumacz:
Karolina Radomska-Nishii
Autor:
Gen'ichiro Yagyu
Wydawca:
Wydawnictwo Tako (2014-2018)
Wydane w seriach:
Moje Ciało
Moje Ciało - Wydawnictwo Tako
ISBN:
978-83-65480-33-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
literatura stosowana
4.0 (2 głosy)

Seria Moje Ciało przeznaczone jest dla dzieci w wieku powyżej pięciu lat i ma na celu przybliżenie im ciekawostek i znaczenia poszczególnych części naszego ciała. To książka edukacyjna o ciele człowieka, napisana w sposób przystępny, ciekawy i bardzo przyjazny. Tym razem pod lupę autorzy wzięli ludzkie stopy i przybliżają nam ich znaczenie oraz wagę dla rozwoju człowieka. I choć świadomość odrębności poszczególnych części ciała jest już powszechna i młodszych dzieci, to książka ta doskonale pozwala usystematyzować wiedzę o stopach i uświadomić dziecku jak ważny jest to narząd dla naszego ciała i codziennej aktywności. Dowiemy się z niej, po co nam stopy i jak możemy je wykorzystać. Dziecko w prosty sposób zrozumie też, co to są linie papilarne i jaka jest różnica między stopami a dłońmi. Na przykładzie stopy goryla i jej podobieństwa do dłoni, dziecko zrozumie podstawy zasady ewolucyjnej i swoją odrębność. Na końcu znajdziemy miejsce do obrysowania i uwiecznienia własnych stóp. Sama książka jest skonstruowana w sposób niezwykle przystępny i napisana bardzo prostym i jednocześnie przyjaznym językiem. Bogato i trafnie ilustrowana opowieść łączy w sobie podstawowe wątki edukacji z doskonałą zabawą. Całość jest tak skonstruowana, aby przybliżyć dziecku rolę stóp w naszym organizmie i sprowokować je do zadawania kolejnych pytań, które mogłyby pogłębić tę wiedzę. Dzięki temu jesteśmy w stanie spędzić z tą książką wiele ciekawych godzin, w których trakcie nasz maluch nie tylko będzie się doskonale bawił, ale też rozwijał.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna seria edukacja dla dzieci
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo