Kto nie lubi Klary?

Autor:
Hanna Kowalska-Pamięta ...
Ilustracje:
Suren Vardanian
Wydawcy:
Wydawnictwo Skrzat (2005-2009)
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2005-2009)
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.0

Tytułowa Klara ma piętnaście lat, szarozielone oczy i mnóstwo problemów. Tęskni za przebywającymi za granicą rodzicami, nie potrafi porozumieć się z pozbawioną poczucia humoru ciotką, a przez klasę traktowana jest jak "popychadło". W dodatku nie radzi sobie z angielskim, ma przezwisko, którego nienawidzi, i nawet data urodzin wypada jej niefortunnie...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Hanna Kowalska-Pamięta Stanisław Porębski Wydawnictwo Skrzat
Ilustracje:Suren Vardanian
Tłumacz:Suren Vardanian
Redakcja:Kamila Zimnicka-Warchoł
Wydawcy:Wydawnictwo Skrzat (2005-2009) Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2005-2009)
ISBN:83-7437-037-8 978-83-7437-092-9 83-7437-0092-0 978-82-7437-092-9 978-83-7437-092-0
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 24 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo