Ania z Zielonego Wzgórza

Tytuł oryginalny:
Anne of Green Gables
Autor:
Lucy Maud Montgomery (1874-1942)
Tłumacz:
Agnieszka Kuc ...
Wyd. w latach:
1990 - 2014
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0 (7 głosów)

Gdy Maryla i Mateusz Cuthbertowie decydują się przygarnąć chłopca z sierocińca, nie mają pojęcia że od tej pory ich życie wypełnią niespodzianki. Zaczyna się od tego, że na Zielone Wzgórza, gdzie mieszka to sympatyczne rodzeństwo przybywa nie chłopiec, lecz jedenastoletnia dziewczynka. Jej obecność wywróci życie mieszkańców Avonlea do góry nogami. Rudowłosa, piegowata o wybujałej wyobraźni i nieprzeciętnym temperamencie Ania, błąkała się dotychczas po domach dziecka i kolejnych rodzinach zastępczych, by w końcu, przez pomyłkę, trafić do z pozoru bardzo zasadniczych opiekunów, którzy w rzeczywistości są kochani i jedyni na świecie. To u nich Ania Shirley znajduje prawdziwy dom…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tłumaczyła Pani Agnieszce Kuc. GRATULUJĘ
  • Polecam naprawdę ciekawa ;)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Lucy Maud Montgomery (1874-1942)
Tłumaczenie:Agnieszka Kuc Jolanta Ważbińska
Ilustracje:Jan de Tusch-Lec
Lektor:Magdalena Różczka
Wydawcy:Wydawnictwo Literackie (2003-2014) Algo (2013) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1990-2011) Zielona Sowa (2000-2002) Liberal (1995) Podsiedlik - Raniowski i Spółka (1995) Krajowa Agencja Wydawnicza (1993) Klasyka
Serie wydawnicze:Seria o Ani z Zielonego Wzgórza Ania Shirley Kolekcja z Zielonego Wzgórza Lektury Szkolne Lektury Szkolne (Wydawnictwo Literackie)
ISBN:9788308061862 83-08-03431-4 83-08-03722-4 83-08-03723-2 83-08-03901-4 83-08-03925-1 83-10-09769-7 83-7311-756-3 83-85721-13-4 978-83-08-03952-6 978-83-08-03953-3 978-83-08-04131-4 978-83-08-04132-1 978-83-08-04196-3 978-83-08-04533-6 978-83-08-04596-1 978-83-08-05439-0 978-83-08-05440-6 978-83-89683-68-7 83-08-03723-2 978-83-08-04132-1 83-08-03953-3 978-08-03953-3 978-83-04131-4 978-83-06186-2 987-83-04131-4 978-83-08-04131
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 111 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo