Roszpunka:

zaginiona laguna

Autor:
Leila Howland
Tłumacz:
Adrianna Zabrzewska
Wydawca:
Egmont (2017)
Wydane w seriach:
Zaplątani
ISBN:
978-83-281-3182-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna im. Stanisława Staszica w Buczkowicach - Katalog księgozbioru
3.0

Roszpunk1a nie jest typową księżniczką. Dopiero po osiemnastu latach spędzonych w zamknięciu na szczycie wieży wróciła do królestwa, by w końcu poznać swoich rodziców. Teraz musi zgłębić wszystkie tajniki królewskich obyczajów, w tym podstawy dworskiego siadania i składania ukłonów, choć tak naprawdę wolałaby malować obrazy i wspinać się po drzewach. W dodatku niespecjalnie przepada za noszeniem butów. Cassandra z kolei nie jest typową dwórką. Jak na córkę kapitana straży przystało, od dziecka interesowała się bronią i kwestiami bezpieczeństwa kraju. Nic więc dziwnego, że Cassandra zamierza zostać żołnierzem, a niańczenie księżniczki niespecjalnie współgra z jej planami. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ujdzie. Dla dziewczynek.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo