48

Tytuł oryginalny:
Todesfrist
Inne tytuły:
Czterdzieści osiem
Autor:
Andreas Gruber
Tłumacz:
Magdalena Kaczmarek
Wydawca:
Wydawnictwo Papierowy Księżyc (2017)
ISBN:
978-83-65830-23-4
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
4.5 (4 głosy)

"Jeżeli w ciągu czterdziestu ośmiu godzin odgadniesz, dlaczego uprowadziłem tę kobietę, zostanie ona przy życiu. W przeciwnym razie - zginie."Takim komunikatem rozpoczyna się perwersyjna gra seryjnego mordercy. Głodzenie, wlewanie atramentu do płuc, zamurowywanie żywcem w betonowym słupie...Monachijska policjantka Sabine Nemez rozpaczliwie szuka motywu, wyjaśnienia. Tym bardziej, że chodzi również o życie jej matki. Dopiero gdy do śledztwa włącza się pewien Holender, schemat działania sprawcy staje się jasny. Przerażającą inspiracją psychopaty okazuje się stara książka obrazkowa..."48" to jeden z najlepszych thrillerów, jaki ukazał się na rynku niemieckim w ostatnich latach. Przez wiele tygodni gościł na listach bestsellerów, a z Andreasa Grubera uczynił jedną z największych gwiazd niemieckiego thrillera obok Sebastiana Fitzka.Wielowątkowa, pełna zagadek i zwrotów akcji opowieść to mistrzowski thriller psychologiczny, który fanów gatunku przyprawi o szybkie bicie serca i będzie trzymał w nieustannym napięciu aż do ostatniej strony.Kryminalna uczta, której nie możesz przegapić!"Andreas Gruber napisał thriller, który przykuwa niezwykle interesującymi charakterami postaci, mroczną atmosferą i trzymającą w napięciu akcją." (Media-Mania)"Głęboka i przemyślana historia.“ (literatopia.de)"Lektura obowiązkowa dla fanów gatunku i dowód na to, że również niemieckojęzyczni autorzy potrafią szarpać nerwy czytelników.“ (Hitradio rt1)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tak naprawdę to nie wiem, czy ja miałam złe dni czytając tą książkę, czy ta książka naprawdę nie zrobiła na mnie wrażenia? Niby, ciekawa, zagadkowa, czasem bił od niej czarny humor... ogólnie więc powinnam być na tak, lecz miałam wrażenie, jakby autor na siłę wlókł mnie przez kolejne rozdziały...niby miało się coś zaraz wydarzyć, ale odwlekało się to w czasie. Usypiałam podczas czytania. Wciągnął mnie jedynie koniec, ale podejrzewam, ze było tak tylko dlatego, ze wiedziałam, że zaraz zobaczę wreszcie tylnią okładkę. Niby jest to tom 1...mimo wszystko, jeśli wpadnie mi w ręce kolejny to dam mu szansę...żeby sprawdzić czyja to wina, że książka mnie nie ujęła. Autora czy moja.
  • Interesująca fabuła, ciekawie wykreowani bohaterowie, wciągająca historia. Choć początek trochę mi się dłużył to jednak całość zasługuje na wysokie oceny. • Polecam tym, którzy lubią ciekawe zagadki i nietypowych bohaterów, którzy są specyficzni ale dają się polubić szczególnie jeden z nich.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo