Dobrzy ludzie muszą umrzeć

Tytuł oryginalny:
Perfect prey
Autor:
Helen Fields
Lektor:
Mirosław Utta
Tłumacz:
Beata Horosiewicz
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2018)
Wydawnictwo AMBER Sp z oo (2017)
Legimi (2017)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca
Wydane w seriach:
Czytelnik Larix
Inspektor Callanach
Luc Callanach i Ava Turner
ISBN:
978-83-241-6175-1, 978-83-241-6395-3
978-83-241-6441-7
Autotagi:
audiobooki
powieści
proza
4.8 (4 głosy)

Inspektor Callanach i detektyw Ava Turner, bohaterowie Perfekcjonisty, w rozgrywce z przerażającym seryjnym mordercą o wielu twarzachPodczas koncertu rockowego w Edynburgu działacz fundacji dobroczynnej ginie przecięty niemal na pół. Nikt z wielotysięcznego tłumu nie zauważył zbrodni...Tej samej nocy pielęgniarka hospicjum zostaje zmiażdżona meblami we własnym domu.Tydzień później w kontenerze na śmieci w jednej z uliczek przypadkowy przechodzień znajduje ciało nauczycielki uduszonej jej własnym szalikiem.Detektywi Luc Callanach i Ava Turner nie znajdują żadnego motywu ani żadnych tropów - aż do chwili gdy dostają informację o zagadkowych grafiti na murach budynków z opisem każdej z ofiar. Wtedy uświadamiają sobie, że napisy pojawiają się przed każdym morderstwem, a nie po nim. Morderca obwieszcza w ten sposób światu, kim będzie jego następna o? ara. Im bardziej niewinna, tym lepiej. "Ktoś zabija dobrych ludzi w mieście. Czytasz i główkujesz, kto zginie następny. Nie próbuj zgadywać. I tak ci się to nie uda".Marta Guzowska, laureatka Nagrody Wielkiego Kalibru, autorka kryminałuChciwość"Przerażająca. Nie da się odłożyć na półkę, mimo ogarniającej trwogi".Sandra Kortas-Dorsz, dla Lejdis.pl"Detektyw Luc Callanach zmierzy się z zabójcą, który nie pozostawia śladów i nadaje nowe znaczenie zbrodni idealnej".Marta Zagrajek, zukoteka.blox.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Całkiem dobra książka, wciąga, czyta się szybko i z zain­tere­sowa­niem­.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo