Czerwony buk

Tytuł oryginalny:
The Copper Beech
Tłumacz:
Mieczysław Dudkiewicz
Wydawca:
Prószyński i Spółka (1997)
Wydane w seriach:
Biblioteczka Pod Różą
ISBN:
83-7180-685-X
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Przed budynkiem szkolnym w Shancarring, małym irlandzkim miasteczku, stoi czerwony buk. Uczniowie, którzy wychowywali się w cieniu jego rozłożystych konarów, wypisywali na korze, zgodnie ze zwyczajem, swoje imiona i marzenia. Ta tradycja stała się niejako pretekstem do stworzenia przez autorkę obrazu miasteczka i jego mieszkańców. (okładka)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Czerwony buk" to powieść, która zyskuje w miarę czytania zupełnie tak, jak prowincjolnalne miasteczko, do którego zagląda się bez wielkich oczekiwań, a które zaczyna urzekać aż żal je opuszczać. Ten zbiór opowiadań przedstawia słodko- gorzkie losy mieszkańców małego Shancarring, wobec których trudno pozostać obojętnym. Polecam zwłaszcza tym, którzy lubią odrobinę nostalgii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo