Kropka

Tytuł oryginalny:
Dot
Autor:
Peter Reynolds ...
Tłumacz:
Iwona Mączka
Wydawcy:
Mamania Anna Zdrojewska-Żywiecka (2017)
Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2017)
Grupa Wydawnicza Relacja
Wydane w seriach:
Kreatologia
ISBN:
978-83-65796-58-5, 978-83-657-96-16-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0 (5 głosów)

„Postaw tu kropkę i zobaczymy, co się stanie.” Nauczycielka łagodnie zachęca Vashti do twórczej ekspresji. Ale przecież dziewczynka nie potrafi rysować – nie jest żadną artystką! Żeby to udowodnić, zniecierpliwiona Vashti niedbale stawia na kartce zwyczajną kropkę. „Proszę bardzo!” Ta mała kropka to początek pełnej niespodzianek podróży Vashti, podczas której dziewczynka eksperymentuje z rysowaniem. Ta mała kropka to początek pięknej opowieści o talentach, które kryją się w każdym z nas. Peter H. Reynolds – rysownik i autor niezwykłych książek dla dzieci. Bestsellerowa „Kropka”, przetłumaczona do tej pory na ponad 20 języków, zainspirowała miliony nauczycieli i bibliotekarzy ze 143 krajów do obchodzenia Międzynarodowego Dnia Kropki, który stał się świętem kreatywności, inwencji i nieszablonowego myślenia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mała Vasthi podczas lekcji plastyki dochodzi do wniosku, że jest kompletnym beztalenciem. Każde z dzieci potrafiło cokolwiek namalować od siebie tylko nie ona. Pełna empatii i ciepła nauczycielka zachęca dziewczynkę do podjęcia kolejnej próby. Prosi ją o pozostawienie na kartce jednej, małej kropki. Zniechęcona Vasthi na odczepnego wykonuje pojedyncze PAC na kartce, stawia swój „ślamazarny” podpis, po czym znie­cier­pliw­iona­ i nieco zła na siebie za swą twórczą niemoc odchodzi… Ogromnego szoku dziecko doznaje po powrocie do szkoły dnia następnego, gdy spogląda na oprawiony w złotej ramie na ścianie swój minimalistyczny rysunek. Dzięki tej niewielkiej kropce Vasthi doznaje przypływu twórczej ekspresji i zaczyna malować wręcz bez opamiętania. Co z tego malowania wyjdzie? Najlepiej przekonajcie się sami. • „Kropka” to krótka, aczkolwiek niesamowita opowieść o pokonywaniu własnych słabości, zdobywaniu wiary w siebie, a także ogromnej wyrozumiałości i potrzebie akceptacji. Polecam gorąco małym i dużym tą nietuzinkową lekturę. Moim zdaniem to bardzo dobrze opowiedziana historia i KROPKA!
  • Książeczka kanadyjskiego autora i ilustratora przeznaczona dla pięcio-, sześciolatków, ukazująca, jak niewiele potrzeba, aby uwierzyć w siebie i stać się uznanym twórcą (w tym przypadku malarką) – trochę wyobraźni oraz trochę akceptacji ze strony otoczenia. • JC
  • Cudo o sile wiary w dziecko i jego talenty; o tym jak dobro wyświadczone rodzi dobro kolejne! Klasyka światowa. 5-latek zachwycony.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Peter Reynolds Peter H. Reynolds
Tłumacz:Iwona Mączka
Wydawcy:Mamania Anna Zdrojewska-Żywiecka (2017) Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2017) Grupa Wydawnicza Relacja
Serie wydawnicze:Kreatologia
ISBN:978-83-65796-58-5 978-83-657-96-16-5
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 43 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo