Pechowa klasa nr 13:

przegrane wygrane

Tytuł oryginalny:
Unlucky lottery winners of Classroom 13
Autorzy:
Honest Lee
Matthew J. Gilbert
Tłumacz:
Stanisław Kroszczyński
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2017)
ISBN:
978-83-7686-588-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Nauczycielka Linda LaCrosse to wyjątkowo pechowa osoba. Pewnego dnia, gdy seria nieszczęśliwych wypadków zmusza ją do tego, kupuje kupon loteryjny. Nie wierzy w wygraną, ale obiecuje, że gdyby jednak szczęście jej dopisało, podzieli się pieniędzmi ze swoimi uczniami. Wygrywa, dotrzymuje słowa i wypisuje dwadzieścia sześć czeków na 1,037,037,037.04 dolarów. Każdy kolejny rozdział książki opowiada o tym, na co uczniowie przeznaczają swoją pulę pieniędzy. A ponieważ dziecięca wyobraźnia nie zna granic, możemy poznać historię Jayden Jasona James’a, który kazał się sklonować, Ximeny, która tak bardzo chciała pokazać swojej babci najważniejsze zabytki, że sprowadziła je do staruszki, która nie mogła już podróżować, czy Deva, który zawsze chciał żyć w grze komputerowej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka dla dzieci. Na co byście wydali dużą sumę pieniędzy? Uczniowie z klasy nr 13 mają mnóstwo pomysłów i myśle że każdy z nich ze swojej przygody wyciągnął odpowiednie wnioski. Książka uczy tego że pieniądze nie zawsze przynoszą szczęście. Dodatkowo na końcu są puste strony do napisania swojego własnego rozdziału :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo