Pod Blachą:

powieść z końca XVIII wieku

Autor:
Józef Ignacy Kraszewski (1812-1887)
Opracowanie:
Stanisław Stupkiewicz (1910-2004)
Józef Lech Kowalczyk ...
Wydawcy:
Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1971-1976)
Czytelnik (1948-1949)
M. Arct (1930)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Kraszewski stworzył miłosny trójkąt, który osadził głównie w wyższych sferach porozbiorowej Warszawy. Ona to piękna, młoda, rezolutna, dość zamożna szlachcianka. Zakochana jest w księciu z królewskiego rodu, prawdziwym bohaterze, ale i uwodzicielu, który w niej zakochany nie jest. W niej bez wzajemności zakochany jest ktoś inny. Kuzyn, który jest dobrze wychowany, pracowity i dla ocalenia jej honoru jest gotów się pojedynkować, narażać własne życie. Uczuciowy węzeł gordyjski, uczuciowa łamigłówka, która będzie miała dramatyczne rozwiązanie opisane na końcu książki. Ten miłosny wątek wpisany, ukazany jest przez autora w znakomicie pokazanym tle społeczno-historycznym pałacu "Pod Blachą" oraz arystokracji warszawskiej końcówki osiemnastego wieku. [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść z końca XVIII w powieść z XVIII wieku
Autor:Józef Ignacy Kraszewski (1812-1887)
Opracowanie:Stanisław Stupkiewicz (1910-2004) Józef Lech Kowalczyk Victor Hahn
Posłowie:Stanisław Stupkiewicz (1910-2004)
Przedmowa:Stanisław Stupkiewicz (1910-2004)
Wydawcy:Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1971-1976) Czytelnik (1948-1949) M. Arct (1930)
Serie wydawnicze:Dzieła czasy księcia Józefa Poniatowskiego powieści historyczno-obyczajowe Serja 1: Powieści Historyczne Biblioteka Wielkich Pisarzów powieści historyczne
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo