BezSennik: Burza z piorunami

Autor:
Liliana Fabisińska ...
Wyd. w latach:
1991 - 2017
Wydane w seriach:
Kakadu
1
Bezsennik. Cz. 1
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
4.0

Kaśka (nazywana Żabą), Julka, Zuzia i Emma mieszkają w Polsce i są właśnie takie jak tysiące innych gimnazjalistek! Nocą lubią gadać o szkole, chłopakach, swoich rodzinach i koleżankach. Przeżywają wiele niezwykłych przygód, bo nawet „dzień jak co dzień" przynosi niespodzianki... Aktualne problemy i rzeczywistość współczesnej Polski, a jednocześnie pozytywna wizja świata, wplecione w dynamiczną, dowcipną fabułę - to atuty serii BEZSENNIK. Pierwsza część serii o polskich nastolatkach. W tym odcinku: Kaśka Żabniak ma 13 lat i właśnie rozpoczyna naukę w gimnazjum. Pierwszego dnia wychowawczyni dzieli klasę na kilkuosobowe grupy, których zadaniem jest przygotowanie referatu na temat wybranego państwa świata. W ten sposób los styka ze sobą Kaśkę, Julkę i Zuzię. Dziewczyny spotykają się w domu Zuzi, aby pisać referat. Przeżywają niezwykłą, burzową noc pełną emocjonujących przygód i szczerych rozmów. Dzięki temu poznają się bliżej i rodzi się między nimi przyjacielska więź. A dodatkowo dowiecie się: * Czy pisanie referatu może wywołać powódź? * Czy Wilk jest groźny? * Dlaczego pani Zawadzka nie wróciła na noc do domu? * Jak uwolnić Julkę? * Do czego przydała się jedwabna bluzka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Burza z piorunami - 1 czyli o czym dziewczyny rozmawiają nocą Bezsennik
Autorzy:Liliana Fabisińska Liliana Fabisńska
Lektor:Joanna Derengowska
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2017) Wydawnictwo Publicat (2003-2017) Papilon - Publikat (2012-2013) Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka (2003-2008) Kakadu (2003-2006) W. Podsiedlih (2003) Siedmioróg (1991)
Serie wydawnicze:Kakadu 1 Bezsennik. Cz. 1
ISBN:83-7341-504-1 83-7341-508-4 978-83-245-9934-9 978-83-7341-503-4 8324599349 83-7341-503 83-7341-303-3 83-7341-503-1 83-7341-503-4 83-7341-803-8 978-83-245-934-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 64 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo