Pianista

Inne tytuły:
warszawskie wspomnienia 1939-1945
Autorzy:
Władysław Szpilman (1911-2000)
Wilm Hosenfeld (1895-1952) ...
Opracowanie:
Andrzej Szpilman ...
Posłowie:
Wolf Biermann
Przedmowa:
Wolf Biermann
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2000-2008)
Polskie Radio SA (2000)
Książnica (1998)
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
4.6 (9 głosów)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bolesne wspomnienia sławnego, polskiego artysty Władysława Szpilmana z czasów II wojny światowej. Tę książkę powinien przeczytać każdy. Polecam serdecznie również film.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:warszawskie wspomnienia 1939-1945 Fragmenty pamiętnika kapitana Wilma Hosenfelda Fragmenty pamiętnika warszawskie wspomnienia 1939-1945
Autorzy:Władysław Szpilman (1911-2000) Wilm Hosenfeld (1895-1952) Wolf Biermann Andrzej Szpilman
Opracowanie:Andrzej Szpilman Władysław Szpilman (1911-2000) Wolf Biermann Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Posłowie:Wolf Biermann
Przedmowa:Wolf Biermann
Wstęp:Andrzej Szpilman
Redakcja:Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Kompozytorzy:Johannes Brahms (1833-1897) Robert Schumann (1810-1856)
Lektorzy:Bronisław Gimpel Tadeusz Wroäski Stefan Kamasa Aleksander Ciechaäski
oraz:Wilm Hosenfeld (1895-1952)
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2000-2008) Polskie Radio SA (2000) Książnica (1998)
ISBN:83-7006-954-1 978-83-240-0021-0 978-83-240-0230-6 978832400230 83-240-0250-8 83-7000-954-1
Autotagi:audiobooki druk książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka muzyka nagrania reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 38 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo