NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU - ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.Nauczysz się, w jaki sposób:· Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.· Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.· Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.· Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.· Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.· Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.· Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Przeglądarka jest nieaktualna i nie wspiera najnowszych technologii sieci WWW. Niektóre funkcje portalu mogą nie działać poprawnie.
Dla najlepszych efektów sugerujemy najnowsze wydania programów: Firefox
albo
Chrome.
Uprzejmie informujemy, że nasz portal zapisuje dane w pamięci Państwa przeglądarki internetowej,
przy pomocy tzw. plików cookies i pokrewnych technologii.
Więcej informacji o zbieranych danych znajdą Państwo w Polityce prywatności.
W każdym momencie istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia tych danych poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej.