Wojtek:

żołnierz bez munduru

Autor:
Eliza Piotrowska
Lektor:
Krzysztof Gosztyła
Wydawca:
Święty Wojciech Dom Medialny Wydawnictwo (2017-2022)
ISBN:
978-83-8065-039-8, 978-83-8065-170-8
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.6 (5 głosów)

Poznaj historię niedźwiedzia, który w czasie wojny towarzyszył polskim żołnierzom z Armii Andersa. Opowiada ją sam Wojtek - ze swojej perspektywy pokazuje nam zarówno żołnierską codzienność, jak i wojenne dzieje Polski i Europy. Wojtek Elizy Piotrowskiej patrzy na świat oczami dziecka, dlatego pytania, które zadaje, i odpowiedzi, których sobie udziela, są proste. Nie spłaszczają one jednak rzeczywistości, nie banalizują jej. Mają za zadanie wprowadzać małego czytelnika, delikatnie i bez natłoku wiedzy, w trudne zagadnienia historyczne.Wojtek. Żołnierz bez munduru to nie jest bajka. To prawdziwa historia. Z prawdziwym zakończeniem. To książka o wartościach: uczciwości, odwadze, wolności. To książka o uczuciach: przyjaźni, miłości, smutku i złości. To wreszcie książka o dorastaniu. Treści historyczne nie atakują natłokiem informacji, a treści uniwersalne przełożone są na język dziecka i sprowadzone do sytuacji mu bliskich. Dodatkowym walorem tej publikacji są pełne ciepła ilustracje, dalekie od obrazów przepojonych wojenną grozą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wojna i przyjaźń z perspektywy misia Wojtka. 4ro latek słuchał z ogromnym zain­tere­sowa­niem­. Mimo trudnego tematu historia opisana w ciekawy i przystępny sposób.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo